Abhordium - When Depravity Incarnates

When Depravity Incarnates

Genrer:Death metal, Death metal

Officiel vurdering: 2/10

Abhordium er et finsk band, der spiller ganske almindelig dødsmetal, uden de store kreative tilføjelser. De blev dannet i 2005 og har udgivet en ep. Deres debutalbum hedder When Depravity Incarnates, og jeg er ikke imponeret.

Starten er spændende. Den giver et lille gys, og hæver ens forventninger en smule, hvilket ender med at man bare bliver skuffet. For det første lyder forsangerens growling forpustet, og mest af alt som noget man har hørt masser af gange før. For det andet spiller guitaren noget middelmådigt juks, og det lyder også her som noget der er lavet mange gange før. Der er heller ingen spor af guitarsoloer. Bassisten kan man ikke høre det mindste, og det er rigtig ærgeligt, for det kunne være at den spille bedre en gennemsnittet på det her album. Trommerner er i samme lige som alt det andet. Det virker som noget man har hørt mange gange før, og så er der et næsten konstant brug af dobbltpedaler, der ikke er til gavn for musikken. Det piner bare ørene. Det mest ærgelige er at det hele lyder som noget man har hørt mange gange før. Der er heller ingen kreative elementer, der kunne gøre musikken mere deres egen. Det kan selvfølge være en god ting for nogle, men ikke for mig. Jeg savner mere individualitet i deres musik. Lyden er meget rå, og det er ikke positivt her. Det gør at man får mere ondt i ørene end man ellers ville, og så kvæler det bassen helt.

When Depravity Incarnates er det mindst kreative album jeg længe har hørt. Alt ved det virker som om at det er hørt før. Det ender med at det hele lyder som en monoton tone, og man sidder og keder sig grusomt. Det kan være at nogle ville kunne lide det, men ikke mig. Jeg tror de skal passe på ikke at få en bunke bands på nakken i en retssag.

Trackliste

1. Cursed Phenomenon 2. Plague Upon Plague 3. Circulation Of Stygian Wings 4. Depravity & Withering 5. Shades Of The Horns 6. Dormant Mind 7. Chaos Mantra 8. Like The Ruins Betokeneth 9. Abyss Portal

Dormant Mind er et af albummets bedste numre.