A Perfect Murder - Strength Through Vengeance

Strength Through Vengeance

Genre:Metalcore
Spilletid:42:53

A Perfect Murder strømmer ud gennem mine højttalere og jeg bliver hurtigt offer for march-prægede rytmer, der forhindrer mig i at læse medfølgende pressemeddelelse. Åbningsnummeret, som også er titelnummeret, lægger godt ud med en sprød guitar, som hurtigt efterfølges den samlede line-up. Inden man får set sig om, banker benet i takt til de hårdtslående rytmer og man fornemmer hurtigt, hvor meget energi dette band potentielt har i en live-situation.

Titlen til pladen er meget velvalgt, da den meget nøje beskriver albummets effekt og lyd, såvel som det lyriske aspekt. Skiftene mellem numrene ligger nærmest som overgange, og hvis man føler sig en smule opslugt af musikken, kan det være svært lige at blive opmærksom på et skift. Dog er der visse steder, hvor et skift tydeligt markeres. Dette gøres især i kraft af den dynamik, som til tider kommer til udtryk på pladen, som følge af track-listens arrangement.

Cd’en er spækket til randen med fede riffs, sprøde soloer og rytmer, der kan få selv de døde op af graven. Kompositionerne virker meget velovervejede, om ikke andet gode. Vokalen tenderer dog til at blive en smule ensformig, og da Kevin Randel ikke har en så unik stemme som fx Randall Blythe fra Lamb of God, bliver det let irriterende, at han ikke udviser variation som hans stærke side. Vi skal helt frem til tredje nummer på pladen, før han rent faktisk går over i en skønsang, der i øvrigt fungerer ganske udmærket. Når man først har hørt det, savner man det endnu mere. Kevins vokal er ekstremt brutal, hvilket kommer tydeligt til udtryk i hans voldsomme growl, der emmer af fordums glemte tider og primitive samfund. Naturens oprindelse genfindes i hans growl.

A Perfect Murder’s andet album, "Strength Through Vengeance", ligger klart placeret som en plade, der er værd at høre en dag, hvor man virkelig trænger til et hårdt og rytmisk kick. Det kunne for eksempel være efter svigermor har været på besøg. Dog synes pladen at skulle høres igennem flere gange, før den lader sin fulde effekt komme til udtryk.

Pladens klare styrke er styrke. Denne ligger i hvert eneste nummer på "Strength Through Vengeance" og A Perfect Murder har uden tvivl potentiale til at levere mere musik til metalfolket, og sandsynligvis kan de også gøre fremtidige plader mere energiske og brutale. A Perfect Murder er på ingen måde nyskabende. Man har hørt det hele før, blot i andre varianter, men derfor er pladen stadig anbefalelsesværdig til en gennemlytning eller tre.