Beyond All Recognition - Drop=Dead

Drop=Dead

Genre:Metalcore

Beyond All Recognition er et Metalcore band fra Västerås i Sverige, de kalder sig selv Dubcore da de blander dubstep og metalcore/hardcore, og det kan man egentlig godt kalde det.

Bandet består David Söhr (vokal), David Eriksen (guitar), Paul Gidlöf (guitar), Pontus Bergström Warren (bas), Edwin Jansson (trommer) og Fredrik "Alexius" Eklund som står bag produktionen af dubstep på albummet. Bandet blev dannet i 2010 har siden kun udgivet en enkelt EP This Is Dubcore, men de er nu ude med deres første studio album Drop=Dead som jeg har lyttet igennem.

Albummet ligger ud med nummeret ''Characters'', som er ganske normalt Metalcore med den meget traditionelle core rytme, groove, ret hurtigt trommespil, en vokal med meget dyb gutteral growl og lidt skrig og et ooooordentligt skud Dubstep. Det lyder egentligt udmærket, men desværre bliver det for meget af det gode. Efter have hørt under halvdelen af albummet føler man lidt man har hørt det hele, da sangene er ret ensformige. Det er dog indtil nummeret ''Brace Yourself'', da det er akkompagneret af gæste vokal leveret af selveste Björn ''Speed'' Strid fra Soilwork. Dog er musikken instrumentalt meget lig de andre numre, men Björn medbringer lidt anderledes i form af hans vocal track som er blanding af både growls, og som det eneste nummer på albummet, clean vokal.

Jeg er ikke den store fan af Dubstep, Metalcore er for mig lidt et hit and miss, det kommer lidt an på bandet. Beyond All Recognition er desværre et af de bands som ikke falder helt i min smag. Albummet er simpelt hen for ensformigt, og den store brug af dubstep bliver lidt for meget af det gode. Her er alt i alt tale om et overmiddel album, som jeg er 100% på at der er mange mennesker som vil gå helt amok over. Check det ud hvis du er en stor fan af Metalcore eller bare kan lide Dubstep og en smule Metal.

Til sidst vil jeg slutte af med nummeret ''Brace Yourself'' som jeg nævnte tidligere i anmeldelsen, som efter min mening er det bedste nummer på albummet.

1. Characters
  2. What We'll Die to Defend