Magnum og Starrats

The Rock, København K

Københavnske Starrats er et band som jeg faktisk synes er ret fede, og egentlig virker det også som om at deres attitude går fint i spænd med deres pågående firser inspirerede hegn. Men jeg ved sgu ikke rigtig hvad der gik galt denne aften, det virkede bare ikke som om bandet havde det bedste tag på publikum. Der var ihvertfald ikke ret meget kemi mellem bandet og publikum, men nu var folk jo også primært kommet for at se de legendariske englændere i Magnum. Jeg havde nu gerne set, at publikum til trods havde udvist en lidt mere energisk og positiv respons. Lyden var da ganske fed, og deres guitarist Dennis Post kan sgu nogle tricks på spaden. Men jo, de var uden tvivl bedre da de supportede Alice Cooper. Crowden denne aften var en god broget masse af både unge og lidt ældre hoveder, hvilket selvfølgelig altid er tilfældet når nogle af de gode gamle drenge kommer og spiller op til bal.

Magnum lagde ud med titelnummeret fra deres seneste skive, "Brand New Morning" - en ganske fed start, da det nummer sgu er et hit i min bog. Egentlig er mit kendskab til Magnum ret begrænset, så hvilke sange de fik fyret af kan jeg desværre ikke rigtig svare på, men mon ikke det var nogenlunde det samme sæt som man finder på deres spritnye (og ganske fede) dvd "Living The Dream". Min manglende hukommelse skyldes muligvis også at jeg denne torsdag aften havde taget pænt fat på weekenden, og hvad det indebærer af fugtige lækkerier. Nu er Magnum jo ikke ligefrem det mest sprælske band at se på, men de fik alligevel leveret deres sæt med tilpas meget energi, hvilket især sanger Bob Catley var medskyldig til. Hans fagter må da være legendariske, så hvis hans hænder kunne synge havde han næppe behøvet at åbne munden. Jo, det var meget morsomt - og egentlig er tørvetrilleren Tony Clarkin også meget morsom. Denne her lille tykke mand der bare står med sin blå guitar - men hold kæft hvor han bare rammer tonerne med en smagfuldhed. Utroligt at de tykke dukkefingre kan frembringe så meget liv på seks strenge. Bandet spillede som helhed ganske imponerende sammen, så det var tydeligt at det var nogle erfarne herrer der var kommet til byen. Derudover har Bob Catley en rigtig fed hardrock stemme, som man kun kan misunde, så alt ialt var det bestemt en glimrende koncert de fik smidt afsted der. Nu fik jeg ikke set hele showet færdigt, da jeg bevidst valgte at smutte før tid - primært pga. mit kendskab til The Rock's ikke altid lige effektive udslusnings procedure. Kø og trængsel har aldrig været min hof ret, men jeg er glad glad for at jeg fik set Magnum og kan kun forstille mig at fans af bandet gik derfra med et smil på læben. En ganske fornøjelig torsdag aften i Tjøvenhavnstrup.