Zodiac - A Bit Of Devil

A Bit Of Devil

Genre:Hard rock

Med debutalbummet A Bit of Devil gør tyske Zodiac det klart, at de er kommet for at blive

- og at de gør det allerhelvedes godt. Grundelementerne på albummet er fra klassisk rock og blues, men der bliver også blandet både hard rock og sludge inde i det, så resultatet er ganske unikt, men uden at den fantastiske, originale blues-feel forsvinder.

A Bit of Devil indeholder ni numre, hvoraf det ene er et virkelig smukt cover af ZZ Tops "Blue Jeans Blues". "A Bit of Devil" sparker albummet i gang med klassisk hard rock og forsanger Nicks dertil utroligt velegnede vokal. Hans vokal er lige tilpas rå, men samtidig synger han med mere følelse og indlevelse end man hører hos mange, meget større bands.

Noget af det jeg er helt pjattet med mht. Zodiac er, at de tager det hele så afslappet. Der er virkelig 70’er over albummet, og det lader slet ikke til at de anstrenger sig for at skabe den lyd. Generelt er der lidt ZZ Top og Dizzy Mizz Lizzy over det, men ikke så meget at det lyder kopieret. Der er både de mere heavy metal-agtige numre, de blues-dominerede og klassisk hard rock. Af must hear-numre vil jeg især fremhæve ZZ Top-coveret "Blue Jeans Blues" (der ikke er bedre end originalen, men stadig virkelig imponerende), akustiske "Thunder" og "Coming Home".

Zodiac giver virkelig lytteren en følelse af at de elsker det de laver. De er uden tvivl dygtige musikere, og har virkelig formået at indfange den her 70’er-ånd i deres musik. A Bit of Devil er et virkelig gennemført debutalbum, og Zodiac er helt klart et band hvis færden jeg vil være opmærksom på i fremtiden. Det er sådan noget musik der giver lytteren en snigende trang til at iføre sig stråhat, Dr. Martens, ternet skjorte og headbange med et græsstrå i munden - helt forkert, og alligevel så fantastisk.

1. A Bit of Devil
  2. Carnival
  3. Blue Jeans Blues