The Yeah Force  - Ambassadors

Ambassadors

Genre:Hard rock

Rå og upoleret garagerock når det er allerbedst!

Det var lige godt satans...

Jeg skal lige love for, at det myldrer frem med fede nye danske bands for tiden. Da vi for ikke så længe siden stadig skrev 2015, blev vi her i lille Dannevang bombarderet med debuterende bands af imponerende høj kaliber - Grusom, Bersærk, I'll Be Damned, Spitanger og ja... Jeg kunne blive ved. Alle bidrog de til, at dansk rock og metal havde et forbandet godt år. Og tendensen fortsætter tilsyneladende, for nu præsenteres vi for endnu en svinefed debut; Ambassadors fra københavnske The Yeah Force er en skive man ikke lige glemmer når først den sidder fast. Det er energisk, ærligt, upoleret, råt og ganske enkelt møghamrende effektivt!

Ambassadører for en god gedigen gang rock

I besætningen finder vi nogle erfarne folk: Frontmand Max har tidligere slået sine folder i hardcorebandet Pilgrimz, bassist Karen var med i legendariske Cherry Overdrive, trommeslager Bjarke tæskede gryder i A Devil Dimension og endelig organist (yes baby!!) rykkede ud for Total Heels. Sammen har de kreeret en omgang potent, vellydende og yderst smittende garagerock, der leder tankerne hen på et mix af The Strokes, Jet og The White Stripes, der tager afsæt i 50'ernes harmonier og komponisatoriske grundstrukturer.

Ambassadors er umiddelbart ikke nogen musisk revolution, men der er tilsyneladende ingen grænser for hvor meget ravage en skrigende forsanger, et tilbagelænet og cool orgel samt en brummende og gyngende rytmesektion kan skabe. Lyt eksempelvis til "Bounce" - her er tale om et nummer, der, trods sin faste og strukturelle fundering i et klassisk eksempel fra rockens grundbog, besidder en kompromisløs vildskab og kaotisk spontanitet som vi ellers kun hører i den klassiske punk. At indfange dén knivskarpe og fandens eksplosive balance på plade er bare rigtig stærkt gået!

No bullshit - just rock 'n' roll

Det kan lyde som et plat og floskel-agtigt postulat, men ikke desto mindre må man sige at bandets navn er perfekt ramt - her er nemlig masser af Yeah og masser af Force. Koger man den energisk sprællende rock helt ind til benet, er det lige præcis de to ingredienser man sidder tilbage med, og det danner fundamentet for en super fed skive, der er et forbandet frisk pust af dejlig melodiøs og energisk garagerock. Og den bliver siddende i kroppen i lang tid. Jeg tøver ikke et sekund med at smide ni flotte kranier i nakken på Danmarks nye ambassadører for en god omgang ægte nærværende og sprælsk no bullshit garagerock!

(Ingen video tilgængelig desværre)

1. Burning Feet
  2. Motor Rolling