Vore - Gravehammer

Gravehammer

Genre:Death metal

Vore er et band fra USA. De spiller dødsmetal, og blev dannet i 1994. Siden da har de udgivet en ep og to albums. De har også spillet sammen med bands som Manowar og Nile. Deres tredje album hedder Gravehammer, og det giver lytteren et godt argument for deres succes.

Albummet er egentlig meget ensformigt, da det stort set kun er guitar og trommer man hører. Bassen kan man ikke høre så godt, men den er der. Det kan blandt andet høres på "Doomwhore". Guitaren er meget neutral. Den spiller det den skal, uden at være exceptionel fantastisk eller dårlig. Man får også demonstreret hans kunnen på akustisk guitar på nummeret "Unoboros", som er et smukt instrumentalnummer. Derefter vender vi tilbage til dødsmetallen på titelnummeret "Gravehammer", hvor man også hører albummets eneste guitarsolo. Det er et imponerende stykke arbejde, som får en til at ærgre sig over at der ikke er flere af slagsen på albummet. Det går meget mid-tempo i starten, og varierer ikke så meget gennem albummet. På trods af dette er albummet alligevel spændende, dog mest for knap-så-hærdede dødsmetal lyttere. Det er nok mest trommernes fortjeneste, som, på trods af et godt varieret spil, holder tempoet nede, og gør musikken tålelig for lidt flere end hærdede dødsmetalfans. Der growles på hele albummet, og det gør forsangeren rigtig godt. Han growler med en blød kant, hvis man kan sige det sådan. Han growler nogenlunde forståeligt, og det passer perfekt med resten af musikken. Lyden er rå, men tålelig. Den drukner bassen på det meste af albummet, men der er intet der skærer i ørene, og det er en god ting.

Vore har lavet er ganske fint album her. Gravehammer er et album der kan høres af alle, da det er simpelt nok, og ligger i et tempo hvor alle kan være med. Jeg tror dog at det vil ende med at kede de hærdede dødsmetalfans. Selv vil jeg anbefale Gravehammer da jeg har haft en god oplevelse med albummet, og det har givet mig mod på at høre mere fra Vore.

Trackliste

1. The Cruelest Construct 2. The Unseen Hand 3. Doomwhore 4. Uroboros 5. Gravehammer 6. The Claw Is The Law 7. Progeny Of The Leviathans 8. Throne To The Wolves 9. Sacerdotum Tyrannis

Gravehammer er albummets titelnummer og nummeret med albummets eneste guitarsolo.