Träumen von aurora - Sehnsuchts Wogen

Sehnsuchts Wogen

Genre:Black metal
Spilletid:48.03

Officiel vurdering: 2/10

Träumen Von Aurora er et tysk band, der blev dannet i 2007. De spiller atmosfærisk black-metal, eller som de selv kalder det, Post black metal (jeg synes dog at atmosfærisk black metal beskriver musikken bedst), og synger udelukkende på tysk. Sehnsuchts Wogen er deres debutalbm og noget af en skuffelse.

Lad os starte fra en ende. Forsangeren har en alt for normal ren vokal. Der er ikke noget specielt at komme efter der. Det specielle ved ham er hans rigtig dårlige skrig. Det lyder mest som en, der skændes med sig selv. Trommeslageren spiller helt sindssygt varieret, lige fra stille og roligt til at han går amok, og næsten smadrer trommesættet. Det fortjener han respeket for, men det er desværre spildt arbejde. Guitaristen og bassisten spiller nemlig så langsomt og kedeligt, at man enten falder i søvn, eller bliver deprimeret af at høre på det, på trods af at det ikke er Depressive Black Metal. Jeg hørte selv knap nok et halvt nummer igennem, før jeg begyndte at kede mig forfærdeligt, og skiftede til noget andet. Hvis man tager sig sammen, og hører et godt stykke ind i albummet, er der heller ikke noget at komme efter. Albummet er nemlig også ensformet. Desuden skal man læse meningen bag, og, hvis man ikke har en engelsk oversættelse af sangteksten, kunne forstå tysk meget godt. Hvis man gider at tage sig tid til det, er det vel fair nok, men personligt vil jeg helst bare kunne nyde musikken med det samme, uden at læse sangtekster eller lære tysk.

Träumen Von Aurora har med Sehnsuchts Wogen lavet et møgkedeligt album. Stort set alt ved det er kedeligt, og det er møgærgeligt, for de kan jo godt spille musik. Deres trommeslager er rigtig god, og er den eneste der egentlig viser hvad han kan. Hvis du er til sådan noget atmosfærisk bræk er albummet sikkert noget for dig.

Trackliste

1. insomnia

2. parfüm