Stormwarrior - Thunder & Steele

Thunder & Steele

Genrer:Speed metal, Power metal

så solidt som en vikings skjold

Intro Stormwarrior er et Speed Metal band fra Tyskland, der blev dannet i 1998. De lader sig inspirere af 80erne i form af Helloween og Running Wild. På trods af denne inspiration handler deres tekster mest om vikinger og relaterede temaer. Thunder And Steele er deres sjette album, og det anmelder jeg her.

Gennemgang Vi starter hårdt ud på titelnummeret "Thunder And Steele", uden intro eller noget som helst. Trommerne hamrer derudaf og stopper ikke, før nummeret er færdigt. Guitaren forsøger at følge med, og det lykkedes også til en rimelig grad. Generelt er "Thunder And Steele" et rigtig hårdtslående nummer, der giver en kampgejst, men så er det heller ikke mere end det. Andet nummer hedder "Metal Avenger" og har en intro. Vi er lidt nede i fart, men kvaliteten er lige så høj. Trommer tager det lidt mere med ro, men det gør guitaren ikke. Det gør, at instrumenterne passer bedre sammen på dette nummer. Vi fortsætter på "Sacred Blade", som har samme tempo som "Metal Avenger", men er lige så spændende som "Thunder And Steele", og det er en god ting. Her virker det som om, at den gyldne middelvej er fundet, og det hele passer rigtig fint sammen. Resten af albummet kører i samme høje fart og med samme intensitet. Alligevel lykkedes det Stormwarrior at lave albummet varieret. Det kunne selvfølgelig gøres bedre, men det lykkedes for dem i tilfredsstillende grad. De formår at holde musikken catchy og simpel, så man holder interessen intakt. Alligevel giver musikken ikke lytteren nogen form for udfordring.

Konklusion Stormwarrior har lavet et stærkt, intenst og bundsolidt album. Thunder And Steele er det rene guf for speed og power metal fans og et fint sted at starte for folk, der gerne vil ind i den del af metalverdenen. Det eneste store problem med albummet er, at det ikke giver de hærdede metalfans nogen udfordring. Det er skam professionel udført, og musikken giver den rigtige følelse i kroppen, men der er ikke nogen små fine detaljer at glæde sig over eller små passager, der virkelig løfter albummet op på topkarakter. Jeg synes dog stadig at Thunder And Steele er et super godt album, og jeg er ret sikker på, at andre power metal fans vil få samme forhold til albummet.

Trackliste 1. Thunder & Steele 2. Metal Avenger 3. Sacred Blade 4. Ironborn 5. Steelcrusader 6. Fyres In The Nighte 7. Die By The Hammer 8. Child Of Fyre 9. One Will Survive 10. Servants Of Metal

Jeg håbede på, at jeg kunne finde titelnummeret, men Steel Crusader er næsten lige så godt.