Narnia - Enter The Gate

Enter The Gate

Genrer:Melodisk Metal, Power metal
Spilletid:50:10

De kristne Aslan rockere er tilbage efter et par års abstinens, hvor gruppen foruden forsanger Christian Rivel var backing gruppe for Rob Rock. Narnia har aldrig lavet et decideret dårligt album, men de har heller ikke lavet et album, hvor bare alle sange sparker satan tilbage hvor han kom fra. Selv om den sprit nye "Enter The Gate" også har sine svagheder, så er det dog det bedste album de har fabrikeret, så de er absolut på vinderkurs. Narnia spiller melodisk metal, men ikke den typiske glade tysker vinder metal, men mere i den mere dystre kategori, og man skal især bide mærke i Carl Johan Grimmarks fremragende guitarspil, og især hans helt fantastiske soloer, tempoet er for det meste i midt tempo. Sanger Christian har en behagelig stemme, keyboardet har en fin 70'er Hammond orgel stil over sig, og rytme sektionen er også vellykket, selv om man dog ikke kan sige der er noget ekstra vagant over den. De bedste numre er balladen "Enter The Gate", den tunge åbningssang "Into This Game" og swingende "Show All The World". To småkedelige sange er der også, men det er heldigvis de sidste "Aming Higher" og "The Man From Nazareth". Men alt i alt et virkelig godt album, men det bliver næppe det store gennembrud for dem, selv om de i de sidste par år har fået flere tusinde besøgende på deres hjemmeside hver dag, hvorfor mon? Ja, det må i selv gætte jer til. Amen.