Murder Metal

/ VME · Udkom

Genrer:Death metal, Thrash metal
Spilletid:44:15
Antal numre:13

Så er Chicagos sygeste igen tilbage med en samling af deres små morderhistorier.

Denne gang har bandet fået skruet deres bizarre sange så godt sammen at man må konstatere at dette er bandets til dato bedste værk. Trioen har igen fået Neil Kernon (Nevermore, Judas Priest) til at pille ved knapperne, men jeg holder nu på at forgængeren Dahmer har en bedre lyd selvom det her også holder 100%. En ting der forundrer en er hvor stort et spektrum Macabre dækker musisk, der spilles frejdig alt lige fra Death over Punk via Power Metal og hen til Black udover bandets forkærlighed for små børnemelodier. Lyt til en sang som "You're Dying To Meet Me" og forestil dig nummeret sunget af King Diamond, det ville have lydet som noget fra "Voodoo" eller "The Graveyard". Desuden får man virkelig et godt indtryk af hvor gode musikere Macabre er, da de til tider drøner for fuld skru med 500 breaks i sekundet, mens der til andre tider vises virtuost guitar spil frem der er en Kaare Norge værdig. For at vise bandets tyske fans tribut, har man denne gang lavet en sang over den tyske massemorder Fritz Haarman som var kendt for at lave pølser ud af hans ofre for derefter at sælge dem. Denne sang varer cirka 13 minutter og er for første gang i bandets historie sunget på tysk, det meste af sangen består af et atmosfærisk vejrskuespil hvor man forestiller fluerne suse rundt om de afpillede kadavere - mums! Men for folk der aldrig har hørt Macabre før skulle jeg måske advare at sanger/guitarist Corporate Death har den mest forstyrrede stemme denne side af Troels Trier, forestil dig en mental forstyrret patient der bliver brændt på bollerne og du er tæt på. Macabre er med "Murder Metal" igen ikke noget for mentalt ustabile personer.

1. Acid Bath Vampire
  2. You're Dying to Be with Me
  3. Fatal Foot Fetish