Hidden In Plain View - Life In Dreaming

Life In Dreaming

Genrer:Rock, Punk
Spilletid:41:33

“Det cover ser sgu da ikke særlig hæwi ud? Men det kan jo være, at jeg bliver positivt overrasket, så hva' fanden." Det var i stil jeg reagerede da jeg imellem mørke, brutale og typiske heavy metal covers, fandt dette specielle cover som fangede min opmærksomhed med det samme. Og da jeg så navnet på kunstner og album var jeg ikke i tvivl om, at jeg nu skulle en lille tur i emo-land. Og dertil følger jo den konstante frygt for at man nu skal til at præsenteres for nogle messedrenge der lige syntes vi skal høre deres historier om hvor skrækkelig hård deres ungdom var. Men nej. Hidden In Plain View er på et helt andet emo-plan. Faktisk har de her lavet en rigtig fed samling af emonumre med både melodi, tempo og aggresivitet, og gør det hele til en fornøjelig oplevelse at sidde her lytte til CD'en, "Life In Dreamning". Det her er en god omgang af den gode standard emo, uden det bliver hverken klynkeemo eller screamo. Det er de gode elementer fra genren som bandet her har taget til sig og nu videregiver mens de samtidig giver gør det hele lidt bedre. Well, vokalen er da ikke noget synderligt specielt, men alligevel er der leget lidt med at få den brugt på en måde, så der er et personligt præg der passer til hvert enkelt nummer. Og det er egentlig meget generelt for albummet; de klassiske elementer er taget i brug, men er alligevel lige gjort en tand bedre end standarden. Så hvis man mangler endnu et emoalbum til samlingen, og egentlig er godt tilfreds med rigtig god straight-emo, så få fat på Hidden In Plain Views "Life Is Dreaming".