Evergreen Terrace - Writers Block

Writers Block

/ North Post Distribution · Udkom

Genrer:Metalcore, Hardcore
Spilletid:34:10

Her er der ikke tale om et nyt album fra Hardcore bandet Evergreen Terrace. Dette er derimod en samling covernumre. Numre som originalt er udtænkt af bands som Smashing Pumpkins, Offspring, NOFX og Tears For Fears med flere. Jeg må dog indrømme, at jeg kun kender meget få af originalversionerne, så for mig er dette næsten ikke et coveralbum, men et helt nyt album. Første nummer er en fortolkning af Michael Sembellos "Maniac" og det sgu gjort overbevisende. Jeg kender dog ikke originalen, men den her version er i hvert fald fed og med en pokkers god energi (en ting der er generelt for hele CD’en). Næste nummer er en moderne udgave af Smashing Pumpkins nummeret "Zero" og her må jeg indrømme at jeg faktisk synes at den, en del hårdere version som Evergreen Terrace har lavet, tiltaler mig meget mere end originalen. Et andet nummer der er værd at fremhæve er en langt hårdere og mere energisk udgave af "Mad World" end den Tears for Fears oprindeligt lavede. I mine øjne er det mest vellykkede covernummer U2's hit fra albummet "War", "Sunday Bloody Sunday". Det er en helt ny sang og alligevel har Evergreen Terrace flere steder valgt at beholde det tempo som U2 spillede den i.

Efter de 9 covernumre er der dog lidt nyt til de sultne Evergreen Terrace kendere. Nemlig et nummer lavet af Evergreen Terrace selv. Nummeret som hedder "Brave Reality" er ret fedt og trækker faktisk hele CD’en op efter min mening, da jeg normalt ikke er den store tilhænger af covernumre. Dog er der på denne CD tale om nogle rigtig gode covernumre, men alligevel vil jeg krone "Brave Reality" som CD’ens bedste nummer, og det covernummer som jeg synes fungerer bedst er som sagt "Sunday Bloody Sunday". Som en lille bonus er der lagt lidt ekstra "musik" på efter "Brave Reality", nemlig den meget humoristiske udgave af Drowning Pools' "Bodies". Det er ikke smukt, men det er i sandhed underholdende.

"Writers Block" er nok sjovest for folk der i forvejen kender originalversionerne, men på trods af jeg ikke kendte særlig mange af de støvede originaler så fandt jeg megen nydelse ved denne CD.