Corrosion of Conformity - Corrosion of Conformity

Corrosion of Conformity

Genrer:Thrash metal, Hardcore

Officiel vurdering: 3/10

Bandet Corrosion of Conformity er netop aktuel, med deres nye plade af same navn. Bandet har eksisteret siden 1982 og har derfor en del år på bagen. Bandets første plade Blind fra 1991, hvor Karl Agell var forsanger. Karl Agell forlod bandet i 1993 og Pepper Keenan blev bandets nye forsanger. Bandets mest sælgende plade er Delivarence. Dog er Pepper Keenan ikke med på denne plade, som forsanger, da han indspiller ny plade med Down. Dog er der ingen tegn på at han ikke er med i bandet. Woody Weatherman, som er det eneste medlem der har været med fra starten på guitar, har grebet mikrofonen og som det lyder nu, forsanger. Dette er deres første udspil siden 2005 så for Corrosion of Conformity fans/tilhængere kan dette måske give lidt forløsning.

"Psychic Vampire" er pladens første nummer… Og ja, øhh!? Det er ikke hverdags kost! Det er halvhjertet og ikke særlig fængende. Den fesende Fender Telecaster er slet ikke sprød nok og kommer slet ikke ind og river og flår i dine polerede øregange. Sangeren Woody Weatherman er slet ikke rutineret nok til at synge og det bliver højtråbende tekster om psykotiske Vampyrer. "River of Stone" er sang nummer to, og igen er det alt for tydligt hvor forsømmeligt det hele er. Sang nummer fire "El Lamento de las cabras" er dog efter min mening det mest vellykket nummer på denne plade, der er til gengæld heller ikke sang på! Dejligt flydende, med Western guitar og en solo som lyder godt. Der føler man at bandet stadigvæk ånder derinde og hvis de da bare havde bevaret det, ville de efterfølgende numre ikke være uendeligt trivielle. Resten er af pladen er det rene kedsomhed, samme kedelige riffs, dog med fart over feltet og derud af! Sagen er bare, hvis man skal derud af, er det sgu meget godt at vide, hvor man skal hen og det virker det slet ikke som om, de har styr på!

Hvis man er Corrosion of Conformity fan vil man føle sig snydt! Det føler jeg mig! Det er så enormt innoverende at ride med på en bølge, som er ødelagt fra starten af. Det bandet mangler, er en ordentlig forsanger! En frontmand som, kommer ud over scene kanten og levere varen. Det er ikke tilfældet her, derfor er der ikke så meget at komme efter. Dog har skiven nogen steder, hvor det svinger. Men et par sekunders groovy guitar-liren er slet ikke nok, til at tilfredsstille en! Så ingen forløsning herfra, desværre!