Children of Bodom - Halo Of Blood

Halo Of Blood

Genrer:Death metal, Melodisk Death Metal
Spilletid:41.38

Brugervurdering: 8/10 baseret på 1 stemme.

Finske melodødsveteraner holder solidt fast på deres stil

Children Of Bodom er et band, som der formodentligt er en del der genkender for deres karakteristiske form for teknisk melodisk dødsmetal. Deres nyeste album Halo Of Blood er bandets 8. studiealbum, og man kan næppe diskutere, at Children Of Bodom holder solidt fast på den stil de er kendte for. Dette mærkes allerede ved første nummer ”Waste of skin” med klassisk Children Of Bodom komposition, som enhver fan bliver fanget godt af efterfulgt af nummeret ”Halo Of Blood”, som er et af de mest energiske numre på albummet og viser stærk aggressivitet. ”Transference" er nok det nummer på albummet, der lægger mest fokus på Children Of Bodom’s melodiske elementer hvor det især er det nummer hvorpå der især lægges fokus på keyboardets rolle. Lyden på albummet er ganske optimal, og man hører ganske klart de forskellige instrumenters roller gennem hele albummet.

Nogle af de andre sange, der også gør Halo Of Blood til et vellykket album er den energiske ”Your days are outnumbered” og ”Dead man’s hand on you” som skiller sig ud med rollen som albummets ”stille sang”, men dog med et lyrisk tema og instrumentalt koncept, der stadig holder fast i Children Of Bodom’s genre. Det afrundende nummer på albummet hedder ”one bottle and a knee deep”, hvilket taler for sig selv, hvis man bare kender en smule til Alexi Laiho’s historier med alkohollen gennem tiden. Halo Of Blood består i alt af 10 numre og sammenlignet med deres seneste 2 albums Relentless Reckless Forever og Blooddrunk, så er lyden på . Halo Of Blood markant tættere på lyden af Children Of Bodom’s ældre albums som Hatebreeder og Follow The Reaper.

Nedenunder kan nummeret “Transference" høres via Nuclear Blast

1. Waste of Skin
  2. Halo of Blood