Dirty Filthy Godless

Genre:Sludge metal
Spilletid:17:12
Antal numre:5

CACUS leverer balls-to-the-wall sludge

Tungt, larmende og beskidt - ligesom vi kan lide det!

CACUS var flittige til at indsende deres materiale, og meget insisterende påmindede de mig at de bestemt ikke måtte gå i glemmebogen. Det var et par friske mails, vi fik fra dem med en malende beskrivelse og en snært af attitude. Jeg var vild med det og slet ikke i tvivl om, at deres EP skulle have en tur i maskineriet, og det blev jeg glad for. Det seneste års tid har min interesse for sludge været i en opadgående kurve, og interessen faldt bestemt ikke, da Dirty Filthy Godless stod for tur.

Som overskriften så fint beskriver, så spiller CACUS balls-to-the-wall sludge, som bandet også selv anførte i deres beskrivelse – og jeg må give dem ret. Produktionen er noget nær perfekt, når man har med en genre som denne. Det er skarpt, men stadig lidt afdæmpende og mudret som stod man på et lille intimt, mørkt spillested og iagttog dem i gang med at smadre det hele. Man kan vel at mærke, mærke stemningen, når man lytter til det, og det hele er ikke så klinisk og korrekt, nej, bare møgbeskidt og tungt.

En EP man bestemt bør tjekke ud!

EP'en indeholder fem numre, som giver et rigtig godt billede af dette bands kunnen. Fællesnævneren er dog den skingre vokal, som bare skærer igennem alt med sine hæse skrig. Der er forskellige temposkift undervejs, men hvor de for det meste bevæger sig i et godt gedigent tempo med soli og et fundament af trommer. Det er en rigtig udmærket EP og et super udgangspunkt for dette band, som har eksisteret siden udgangen af 2015. Man fornemmer, at de mener det, men også at de nyder det, da man kan fornemme den legende tilgang, og hvor meget de nyder hinandens samspil. De første par numre er rigtig stærke, hvor de øvrige numre taber lidt af gnisten, men Rom blev heller ikke bygget på én dag. Jeg vil helt klart anbefale, at man tjekker bandet ud, hvis man har en hang til sludge.

1. Rising from the dead
  2. Overtures of self hatred
  3. Forced into a corner