Austrian Death Machine - Total Brutal

Total Brutal

Genrer:Metalcore, Hardcore
Spilletid:38:27
Antal numre:17

Austrian Death Machine er ikke et nyt østrigsk Death Metal band, men derimod et soloprojekt af Tim Lambesis som de fleste nok kender som guitarist i As I Lay Dying. For dem af jer som synes at figuren på coveret virker bekendt, ja så er det fordi at pladen her bygger på The Governators (Arnold Schwarzenegger) mangfoldige film, især de gamle firser klassikere, som en del af os nok har set en del gange i de gamle VHS dage, hvor lykken var at leje en movieboks og par badass film en lørdag aften.

Lambesis spiller selv alle instrumenter, det vil sige guitar, bas og programmering af trommecomputeren. Medens hans gode ven Ahhnold står for vokalen. Denne Ahhnold lyder da også en del som den californiske guvernør, når han leverer hans komiske taler ind imellem numrene, selvom hans sangstemme ikke er til at skelne ud mellem de fleste Metalcore sangere. Musikken er derimod noget mere interessant med en god portion Thrash a'la Testament eller Exodus i støbeskeen. Her kan Lambesis rigtig folde sig ud på spaden, hvilket han gør ret så fornemt.

Men når alt kommer til alt er det vel nok "novelty" faktoren der gør bandet interessant, især de spøjse sangtitler som "Get To The Choppa", "Rubber Baby Buggy Bumper" og "Screw you Benny" får en til at trække på smilebåndet. Så er du Arnold og Metal fan har du intet andet valg end at gå Total Brutal.