AnoxiA - A Lapdance for the Devil

A Lapdance for the Devil

Genrer:Death metal, Death metal

Brugervurdering: 9,2/10 baseret på 5 stemmer.

Fynske Anoxia er klar med deres debutalbum "A Lapdance for the Devil". For de af jer der ikke har stiftet bekendtskab med Anoxia live eller på demo, kan jeg fortælle at stilen er melodisk/power heavy metal. Anoxia er svære at sætte i bås, de er på sin vis helt deres egne, og det er absolut positivt ment, sat sammen af elementer man kender (Alt godt fra Maiden til Pantera). "A lapdance…." består af 10 individuelle tracks, udmærket spillet, uden overdrevent lir, ok produktion, heavy riffs og udmærkede soloer. Jeg har efterhånden lært, at om man kan lide en bestemt sanger eller ej, nærmest ikke er værd at bruge tid på at kommentere, eftersom det i den grad er smag og behag, men jeg synes der her er for lidt variation rent sangmelodimæssigt. Det betyder desværre at jeg faktisk har enormt svært ved at skelne numrene fra hinanden trods mange gennemlytninger. Der er virkelig mange gode riffs, men personligt synes jeg der mangler lidt finish rent kompositorisk for at numrene ikke bare flyder sammen. Jeg synes Anoxia er allerbedst på f.eks "Flowers on my Grave" hvor der er skruet lidt op for blusset.