Wolfpakk - Wolfpakk

Wolfpakk

Genrer:Power metal, Heavy Metal

Officiel vurdering: 10/10

Brugervurdering: 9/10 baseret på 1 stemme.

Wolfpakk er et tysk Heavy metal projekt, projektet blev dannet i 2010 og allerede i 2011 udkom deres debut-fuldlængde som fik titlen ’Wolfpakk’

Wolfpakk er heavy metal – på den helt rigtige måde, med lidt til. Wolfpakk har alt det et heavy metal band skal have: Gode vokaler, lækre melodiske riffs, godt sammenspil – og ikke mindst ’the attitude’. Derudover benytter de små industrielle elementer i musikken som egentligt kun er en bonus for mig, da jeg mener det er med til at skabe en stemning på pladen, samtidigt er det også med til at rive dem lidt ud af den helt traditionelle heavy metal scene.

Det kan godt være at ’Wolfpakk’ kun har været fremme siden 2010 – men lad dig ikke narre. Wolfpakk er et projekt som skulle benyttes til at involvere så mange af de kendte hard-rock artister som muligt, og det må man sige lykkedes. Oprindeligt kan man nok godt kalde dem for et to-mands band, da selve deres line-up består af Michael Voss og Mark Sweeney. De har begge skrevet alt musik og lyrik til pladen, og derefter fået en hel del artister indenfor genren involveret, som for eksempel:

Paul Di'anno, Tony Martin, Jeff Scott Soto, Rob Rock, Mark Boals, Tim Ripper Owens.

Det var blot nogle få eksempler, på de vokalister der har taget del i projektet. Det skal siges at mange guitarister og bassister også har taget del i dette projekt. Jeg må derfor konkludere at dette er en episk udgivelse, som har så mange aspekter – det er helt utroligt. Ikke én sang er ens og de har alle sammen noget nyt, unikt at byde på. Så derfor skal denne plade have 10 kranier – med 100% sikkerhed. Hvis du ikke er blevet introduceret til dem før mig – så kom i gang!