Venom - Live In London

Live In London

Type:DVD
Genrer:Black metal, Thrash metal
Spilletid:50:00
Antal numre:15

Endelig er det muligt, at have et DVD produkt fra Black Metallens gudfædre, Venom. Der er dog ikke tale om et nyt produkt, men en genudgivelse af bandets VHS klassiker, "Alive in 85", der her hedder "Live in London". Selve koncerten blev filmet i den legendariske Hammersmith Odeon og viser et band på deres højdepunkt. Skiven er spækket med alle bandets hits, som "Black Metal", "Witching Hour", "Buried Alive", "7 Gates Of Hell" og mange flere. Billedkvaliteten er for et så gammelt produkt temmelig udmærket, selvom man ikke skal forvente 666 kameravinkler eller fancy fotografi. Hvis man ikke har set bandet før så lad det være sagt, at man ikke ligger vægt på at spille vildt tight eller smukt hos Venom. Her regerer det blanke kaos til tider, især når den ret så nødtørftige Abbadon klodser løs på dobbelt bastrommerne. Men her leverer de i stedet for show for alle pengene, massevis af ild og eksplosioner (dog ikke helt så mange som på den guddommelige "Hell At Hammersmith" koncert) og når Cronos maltrakterer hans bas og lokker de mest umulige toner ud af den under hans solo, der ender med at manden ligger og vælter rundt på gulvet, kan man ikke holde jublen inde. Manden giver da også 100%, selvom han til sidst står med blod ned af halsen grundet hans nittehalsbånd. Lyden er rimelig god og til tider endda bedre end bandets studieprodukter, som onde tunger vil påstå heller ikke er så svært. Men er man fan eller nysgerrig for at se hvordan et Black Metal show skulle skæres i firserne, er der ingen vej udenom denne meget underholdende og nostalgiske DVD. Jeg nød i hvert fald hvert et minut, men du vil måske hellere se en eller anden "intellektuelt progget" selvhøjtidelig koncert hvor man er i fare for at falde i søvn efter fem minutter? Jeg holder mig til denne "primitive" men højt underholdende form for morskab.