At Vance - Chained

Chained

Genre:Power metal
Spilletid:44:27
Antal numre:13

Mats Leven (vocals; ex-Malmsteen, Krux) og Olaf Lenk er tilbage med deres album nr. 6, siden 1998. Så der er blevet nogle perler imellem tiden. Jeg var ellers bange for, at de var gået ud for ideer, da deres sidste "The Evil In You" fra 2003 var absolut deres dårligste – iørefaldende sange og klassisk betonede riff var en mangelvare. Nu er de så tilbage i deres vante stil; catchy sange, masser af bombast. Mats Leven's forrygende stemme ligger ikke langt fra Jorn Landes stemme, så her er der noget for Masterplan fans, men også folk der er til Brainstorm og lignende. Det der gør At Vance anderledes end deres kollegaer er simpelthen, at så godt som hver eneste udgivelse har et par klassiske ting, denne gang har Olaf lige brugt lidt fra Vivaldi, hold kæft hvor lyder det fedt med distortion på, ellers må jeg nok erkende at der er ikke så meget der adskiller At Vance fra andre melodic metal bands, men det gør ikke så meget, fordi de leverer varen. "Chained" er godt nok ikke på højde med "Only Human", men kan sagtens matche nogle af de andre udgivelser fra deres bagkatalog. Kender man ikke At Vance, så start med "Only Human" fra 2002, da brillerer det ene klassiske riff efter det andet.