End of September - End Of September

End Of September

Genrer:Rock, Hard rock

End of September End of September er et svensk band, som blev samlet i 2011. Siden da har bandets grundlægger Erik Tordsson, sammen med de andre medlemmer, skrevet materiale til deres debut album; End of September. Den genre vi befinder os i er melodisk metal, meget i stil med Within Temptation, men med en del referencer til Nightwish, specielt i brugen af en mandlig backing vokal der agerer komplementært til den kvindelige forsanger. Med hensyn til selve albummets kvalitet må jeg sige at det er et yderst gennemført album. Hvis man kan lide Within Temptation, og anden symfonisk metal, vil man elske dette band. Der er ikke noget der teknisk er mindre end perfekt. Overgangene i sangene fungerer upåklageligt, og tekst og musik er virkelig godt forbundet.Som et helheds indtryk gør albummet også meget godt, da bandet virkelig formår at holde den røde tråd fra ende til anden. Men livet er selvfølgelig ikke kun fryd og gammen, så der må rejses nogle enkelte kritikpunkter mod bandet; Selve den røde tråd de holder igennem albummet, og deres tætte forbindelser til andre artister i genren, gør at indholdet ikke er revolutionerende. De behandlede emner i sangene er også meget ens, mere end halvdelen af sangene på albummet har en direkte reference til ensomhed i deres titel, og musisk minder der ekstremt meget om hinanden. En opfindsom keyboardspiller og en dygtig trommeslager gør lidt, specielt på den sidste halvdel af pladen, for at ændre lidt på den musiske stilstand, men det er ikke nok til at give albummet betegnelsen nyskabende.Men når det er sagt er det stadig et meget solidt album, der helt sikkert ikke vil gøre nogen elsker af Within Temptation mindre glad fordi han har købt det. Jeg vil endda gå så langt som at anbefale dette album til alle der kan lide melodisk metal. Trackliste: 1. Isolated 2. Fallen 3. A place to go 4. Exile 5. Inner voice 6. Left in this world 7. Waiting for the rain 8. Silence 9.Autumn breaks De ni sange på pladen har en total spilletid på næsten 37 minutter. Og til sidst en lille teaser på albummet, singlen Isolated. http://www.youtube.com/watch?v=S2p6vH8eQcU