Smear Campaign

/ EMI · Udkom

Genrer:Death metal, Death metal
Spilletid:45:03
Antal numre:16

Brugervurdering: 9/10 baseret på 3 stemmer.

"Smear Campaign" er bandets efterhånden fjortende studiealbum, men der er nu stadig ingen tegn på at bandet er ved at bløde op for mere kommercielle interesser. Tværtimod er dette en af de mest aggressive plader i bandets imponerende diskografi. Tænk på en blanding af bandets sidste to skiver blandet med en smule "Diatribes" og alt sammen garneret med en gang "Scum" og du har "Smear Campaign". Især mærkbar er Barney med en virkelig hysterisk stemme på "Sink Fast Let Go", der minder en del om bandets begyndelse. Dette er også grunden til at jeg ikke rigtig kan blive overens med denne plade, da de ret så kaotiske elementer har det med at tage lidt for meget overhånd, hvad der i mine øjne lidt ruinerer en ellers solid skive. Selv Anneke Van Giesbergens gæsteoptræden på nummeret "In Defrence", ender med at blive en smule malplaceret, da enhver kvindelig voksen person ville kunne lave stemmen i denne åbenlyse Venom/Celtic Frost rip off. Trofaste Napalmhoveder vil nok synes at dette er det fedeste siden øl på dåse, medens resten bør tjekke skiven ud inden køb.

Bjorn giver den 60%

Med "Smear Campaign" viser Napalm Death endnu engang hvor skabet skal stå, med overlegn stil og deres helt egen unikke blanding af deathmetal, hardcore, punk, sammenkogt til en form for grindcore, som kun Napalm Death kan levere den. Her lægges der ikke fingre imellem eller indgås nogen former for kompromis. Det er alt eller intet og Napalm Death kører stilen hele vejen ud. Napalm Death har bare det hele: groove, catchyness, aggression og det specielle toutch, der gør netop Napalm Death så speciel. De kan altså noget som ingen andre kan. De giver mig lyst til at få mit lange hår tilbage, svinge det rundt og vælte mine omgivelser med mosh og slamdance til klassiske fede traks som "Sink Fast, Lets Go", "When All Is Said And Done" og "Identity Crisis", som vi gjorde i de gode gamle dage til "Suffer The Children" og andre uforglemmlige Napalm Death klassikere... "Smear Campaign" har absolut ingen svage punkter. Det ene fede nummer afløser det andet og smadrer al modstand. Anneke Von Giersbergen fra The Gathering er eneste gæstemusiker denne gang, hvilket umiddelbart virker som et lidt underligt valg, men det fungerer sgu! Det holder og endnu en klassiker har set dagens lys. Køb, lyt og lær! Det bliver ikke bedre! Napalm Death dør aldrig. Napalm Death wimper aldrig hen! Årets fedeste udgivelse, ingen tvivl om det! 20 år er jo ingen alder og det er Napalm Death et klart levende bevis for!

DSW giver den 100%