Magica - Wolves & Witches

Wolves & Witches

Genrer:Power metal, Symfonisk metal
Spilletid:45:15

Magica er et fantasy Power Melodic Heavy Metal band fra et så atypisk land inden for metal, som Rumænien. Bandet blev dannet tilbage i 2002. Siden 2002 og frem til nu har der været fem udskiftninger i bandet fordelt over guitaristen, keyboardspilleren, bassisten og 2x trommeslager. På nuværende tidspunkt består bandet af Ana Mladinovici (ex interitus Dei) som forsanger, hvilket er en rolle hun klarer flot. Hun har en flot klang i sin stemme og kan til tider minde om Tarja Turunen (ex Nightwish). Bogdan "Bat" Costea (ex interitus Dei) tager sig af guitar trylleriet og har, ligesom Ana M, været med fra bandets begyndelse. Hertz (Ex Cadarul og Blind reason) – trommeslager og Sorin Vlad (ex Cadarul og Web) - bassist er først kommet til Magica i 2008 til indspilningen af "Wolves and Witches". Til sidst er der 6fingers på keyboard, som har været med siden 2003.

Før "Wolves and Witches" udgivelsen i 2008, har bandet tre full length albums i rygsækken. I 2002 udgav de deres debut "The Scroll of Stone", som blev modtaget ret så flot rundt omkring i metal verdenen. To år derefter udkom så opfølgeren "Lightseeker", som ikke fik helt samme modtagelse. Dog skal det siges, at det på ingen måde var et flop. Tre år skulle der så gå, før tredje album røg på gaden. "Hereafter" er på nuværende tidspunkt bandets dårligste udgivelse, hvis man skal forholde sig til anmelderne, men igen så er "Hereafter" på ingen måde en skidt udgivelse.

"Wolves and Witches" er så deres nyeste skud og det er mit første møde med Magica. Det første jeg tænkte, da jeg satte "Wolves and Witches" på, var at hold da op det minder om Nightwish. Åbningsnummeret kunne næsten ligeså godt være på Nightwish albummet "Century Child". Det er i sig selv en flot status, da Century Child er Nightwishs üpperligste udgivelse til dato. Magica kan forekomme en smule mere elektroniske end Nightwish og Ana M. synger, som sagt før, i stil med Tarja Turunen, dog ikke på samme høje niveau.

"Wolves and Witches" er et godt solidt album, som skam er over middel, dog ingen unik perle. Det hele er lidt hørt før, men "gentagelsen" er udført med stil og elegance, hvilket gør albummet til en oplevelse værd, så er man til Nightwish stilen bør "Wolves and Witches" ikke være et album man sprang uden om.