Infernal War - Axiom

Axiom

Genre:Black metal

Officiel vurdering: 10/10

Ætsende polsk ondskab og brutal fængende voldsomhed.

Infernal War fra Polen er et band, der har delt vandende. De har siden starten af deres karriere, dengang under navnet Infernal SS, været garant for ekstrem musik og i et vist omfang også ekstremt politisk ukorrekte tekstemner! Men det var først fra deres forrige fuldlængde, at de fandt deres eget udtryk indenfor den ekstreme genre, og de har siden stået for en ætsende, ondskabsfuld mikstur af black og death metal. Og denne nye skive er ingen undtagelse. Fra åbneren ”Coronation” og frem til slutnummeret trykker Infernal War pedalen i bund med samme energi som en nuklear detonation.

Brutal og fængende voldsomhed

Infernal War leverer på Axiom et angreb på alle sanser. Fra starten bombarderes lytteren med barbariske grindede angreb, der dog hele tiden på forunderlig vis holdes i ave af, at så godt som alle riffs på skiven er umanerligt fængende - ligesom en tændstik til en tør, solsveden trækirke. For selvom Infernal War må betegnes som noget af det absolut mest voldsomme på metalscenen lige nu, så er de utroligt dygtige sangsnedkere, hvilket også gør at al ”volden” i musikken bliver umanerligt lytteværdig. Første gang jeg satte skiven i afspilleren, var jeg lidt lunken ved lyden, som i forhold til bandets tidligere udgivelser har fået et løft i retning af at være mere poleret og pæn, men Axiom har lige nøjagtig fået den lyd, som den skal have for at kunne bære musikkens brutale udtryk.

Et andet kæmpe plus for Infernal War er sangeren, som kalder sig Warcrimer. Hans vokal er så forceret, at man nærmest kan føle, hvordan smerten trækkes op igennem halsen. Samtidigt ligger vokalen præcis dér i lydbilledet, hvor den skal ligge for at fungere 100 % . Stilmæssigt læner Infernal War sig op af bands som Angelcorpse, men alligevel med helt deres eget udtryk, som de behersker til perfektion!

Årets ekstremalbum? Vi er i hvert fald oppe i den liga!

Denne anmelder er ikke i tvivl om, at Infernal War med dette album har præsteret at udgive det tæt ved perfekte black/death metal album. Jeg kan ikke finde noget som helst negativt at sige om albummet - alting går op i en højere enhed. Alting fungerer ganske enkelt på Axiom! Er du til den allermest brutale form for metal, så er der kun en eneste ting at gøre: Investér straks i Axiom, og når du alligevel har det fedtede muldvarpeskind fremme, så tag lige Infernal Wars to forudgående udgivelser, Conflagrator (EP) og Redesekration: The Gospel of Hatred and Apotheosis of Genocide, med i bunken! I BELIEVE IN DEATH!

1. Coronation
  2. Militant Hate Church
  3. Into Dead Soil