Indica  - A Way Away

A Way Away

/ Warner Music Group · Udkom

Spilletid:46.20

Finske Indica er ude med deres 5. Studiealbum, "A Way Away". De 5 smukke kvinder spiller rock ("Suomirock") med masser af melodi og symfoniske orkestertoner, og de gør det på en måde der får dig til at lukke øjnene og bare nyde…. Dét, de leverer, er perfekt skruet sammen fra ende til anden, og det er virkelig en fryd at lytte til dette "girlie band", der er et rigtig godt bevis på, at kvinder også kan! De har deres helt egen unikke stil, og jeg har absolut ikke andre bands jeg kan sammenligne Indica med.

"A Way Away" består af 10 numre, hvoraf 2-3 af numrene allerede brænder sig fast i min hukommelse ved første “tjek". Der er noget helt unikt over sangerinde Jonsu's vokal – Ikke fordi hun er super "teknisk dygtig", men hun har en meget speciel stemme, der absolut sætter sine spor. Musikalsk er der en lethed – "Svævende" instrumenter som strygere, klaver og en utrolig behagelig bas der bærer vokal og korsang. Indimellem kommer der nærmest et touch af musical stemning indover - Som sagt har de helt deres egen stil, som er ***** svær at beskrive! Der er ikke just megen hævi meddal over dét de serverer, men vær "openminded" og giv dem en chance…. Tjek nummeret "In Passing" ud her - http://www.youtube.com/watch?v=u3ladZrO7as - Det giver et ret godt billede af, hvad pigerne har gang i, og hvad "A Way Away" rummer!

Jeg er ret imponeret over Indica, og kan garantere at "A Way Away" er én af de skiver, der ikke bli'r pakket af vejen når anmeldelsen er klaret. Skal helt sikkert også ha' luret de andre skiver de har lavet! Tjek dem nu bare ud! – Skulle musikken ikke være noget for dig, så er det alligevel ikke helt spildt at kigge på videoen til "In Passing", for de ser også godt ud… All inclusive!!