The Haunted - Versus

Versus

/ EMI · Udkom

Spilletid:39:03

Brugervurdering: 7,3/10 baseret på 4 stemmer.

Bandets forrige album "The Dead Eye" var ikke ligefrem en perle i mine øjne og denne holdning står jeg stadig ved. Versus er derfor en mere velkommen plade i mine øjne, selvom den indeholder sange man godt kunne have fundet på "The Dead Eye".

Pladen starter ellers uspektakulært ud med den jævne "Moronic Colossus", der er en sang der sagtens kunne have stået på forgængeren eller "Revolver", men den indeholder ikke nogen særlig interessante aspekter og man undres over hvorfor man dog har valgt at starte pladen med en så ligegyldig sang. Bedre går det dog for de efterfølgende "Pieces" og "Little Cage", der bringer lidt mere spændende riffs og sangideer med sig. "Trenches" minder derimod en hel del om "Hollow Ground" fra "...Made Me Do It" pladen, dog med den forskel at der her findes en masse små vokaleksperimenter. Dermed kommer vi til midten af pladen, som er for mig den mest interessante del, hvoraf den stille "Skuld" er den meste intense sang fra bandet i lang tid, hvilket er sjovt nok da den også er blandt de mindst aggressive bandet har lavet. Men man kan ikke lade være med at blive betaget over den mørke og beklemmende atmosfære bandet skaber i dette nummer. Den efterfølgende "Crusher" er til gengæld det fuldstændigt modsatte, men stadig en af de bedste sange på pladen med dens retlinede Thrash der gjorde dette band stort. Den sidste overraskelse er nummeret "Imperial Death March" der desværre ikke er et cover af John Williams fantastiske musikstykke, men en langsom og mørk sang lidt i familie med "Forensick".

"Versus" udmærker sig med at være et mere helstøbt værk end forgængeren, hvor man fik alt for meget fornyelse på én gang. Den kan dog ikke måle sig med bandets bedste værker, men er da på ingen måder en fiasko. Hvis man hurtigt skulle opsummere pladen så kunne man kalde den en blanding af "The Dead Eye" og "Revolver".