The Generators - The Winter Of Discontent

The Winter Of Discontent

Genre:Punk
Spilletid:36:48

The Generators består af nogle erfarne mænd, hvis historie går helt tilbage til da bandtes forsanger Doug “Dagger" Kane landede i Los Angeles i 1982, og begyndte at snuse rundt omkring i byens punk miljø. Det blev først til The Slugs og siden hen til The Risk, og efterfølgende igen Schleprock. Efter 100.000 (!) solgte Schleprock albums, og en turné virksomhed som support for navne som Rancid, Green Day, The Specials og Bad Religion, gik bandet i smadder og nu siden 1997 har navnet været The Generators. Det har så indtil videre udløst intet mindre end seks fuldlængder og tre EP'er under banneret The Generators. I sig selv ganske imponerende, set ud fra det synspunkt at hvis nu dette her er det bedste hidtil hørt, så har bandet holdt en rimelig død hest kørende ret længe. Jeg kan sagtens høre masser af melodi og noget der minder om energi, men det hele har en kedelig tendens til at drukne i ligegyldigheder. Nu har poppet punk rock (eller punk generelt) så heller aldrig været min favorit kop autonomt snot, så i den forbindelse erkender jeg gerne min manglende indsigt. Jeg har dog været så rundhåndet at jeg har givet albummet 3-4 hele spins, alt imens jeg efter bedste evne har prøvet ikke at være forudindtaget – det er der så trods alt kommet en næsten middelgod karakter ud af. Meget virker som noget brugbart, men desværre hørt før, og jeg tror derfor mere på at bandet atter tager sig et par ekstra runder som supporttjans, før de finder fodfæste nok til at stå på egne ben. Ikke at der er noget i vejen med det – og nogle lærer det jo aldrig.