Elwing - War

War

/ Black Lotus · Udkom

Genrer:Power metal, Heavy Metal
Spilletid:45:29

Her er for engang skyld et band som jeg aldrig har hørt om, men som også er overraskende fedt. Det er faktisk hammer genialt, og så er de endda fra Grækenland, ikke et land der efter min smag er kendt for at spille flot episk power metal. De siger selv deres inspirations kilder er Manowar og Running Wild, så det er vist den rigtige anmelder der har fået fingre i dette mesterværk. De første par gange jeg hørte pladen kunne den egentlig ikke rigtig fange mig, aner egentlig ikke hvorfor, men da jeg lige fyrede lidt op for volume knappen, så hjalp det kan jeg betro jer. True metal skal høres højt!

Bandet blev dannet i år 2000 under navnet Merlin, men efter en del line-up problemer skifter de navn til Elwing. I år 2001 ser verden Elwings første album i form af "Immortal Stories". Men det er først nu vi kan lytte til deres nye "War" - simpelthen fordi de har skrevet numre til albummet i 24 mdr. og 5 mdr. til indspilningen, og denne kreativitet har kunne betale sig, fordi alle sange sparker røv; episke krigssange, et aggressivt riff orkester hele vejen igennem, fantastiske soloer, et Blind Guardian lignende kor, en guitarist og bassist i topklasse, især bassen er helt fremme i mange passager, og det spiller bare max synes jeg. Sangeren skulle jeg lige vænne mig til, da han har en temmelig dyb stemme, lidt uvant i denne genre, men det gør jo kun det at de ikke lyder som et fuldstændigt rip off band af henholdsvis Running Wild, Manowar eller for den sags skyld Maiden. Så alle mine krigere, dette er det album Running Wild skulle have fabrikeret. Årets bedste true metal udgivelse indtil videre. Hail and kill!