Église - Église

Église

Genre:Hardcore

Église sender rystelser i undergrunden, med deres første udspil.

Ny kirke i sognet

I 2011 fandt fire gutter fra København med forskellig musikalsk baggrund, sammen om at danne bandet Église. Selvom de alle har spillet flittigt i metal undergrunden, er det først nu at deres første rigtige udspil er kommet, i form af dette album. Tonerne har man hørt før i mange sammenhænge, som for eksempel i de tidlige Converge dage og selvfølgelig The Psyke Project. For det er ikke til at komme uden om at Martin, tidligere forsanger i The Psyke Project, klemmer mikrofonen i det her band. Men selv om Église følger opskriften på hardcore, så tilsætter de deres eget præg, samt Martins gennemtrængende og ødelæggende vokal.

Sprænger richterskalaen

Mit kendskab til det her band var begrænset til, at jeg kun havde hørt om dem. Men alligevel havde jeg store forventninger til den her plade, da jeg ved hvad de her gutter er i stand til. Og jeg blev heller ikke skuffet. Ved første gennemlytning af pladen, var jeg fuldstændig solgt og det er svært for mig at tro, at fans af genren ikke også kommer til at have det sådan. Det her album burde uden tvivl vinde en meget stor plads i en hver hardcore fans hjerte. Første nummer starter ud i højt og aggressivt tempo. Stilen bliver slået fast med syvtommer søm! Mine høretelefoner var skruet for højt op, så jeg fik pulsen godt op fra første sekund. Da det er et hardcore album, er det selvfølgelig tungt og hurtigt, men der er stadig plads til passager som giver lækker variation, som gør det interessant og varieret hele vejen igennem. Det her album er blevet spillet rigtig meget hos undertegnede det sidste stykke tid, til alle de omkringliggende huses store fortrydelse. Og når man hører et stykke musik som nummeret, ”A Host of Sparrows”, så kan man godt have ondt af de mennesker som ikke kan sætte pris på den her genre. For det er intet mindre end fabelagtigt sat sammen, for ikke at sige episk. Det er en fornøjelse fra start til slut.

Et must have for enhver hardcore fan

Du må simpelthen ikke snyde dig selv for det her album. Er man fan af Converge, så skylder man sig selv at lytte til det. Det er et fantastisk album og efter det her, går jagten ind på at se dem live i det danske land. For ingen tvivl om at de gør sig godt på en scene. Jeg er meget spændt på hvad fremtiden byder for de her gutter, for de fortjener stor succes og anerkendelse med det her album.

1. The Clouds
  2. A Host Of Sparrows
  3. The Mountains