Desaster - Angelwhore

Angelwhore

Genrer:Black metal, Thrash metal
Spilletid:52:06

Desaster er tysklands største undergrundsband, og der er mange, mig selv inklusive, der ikke kunne forstå før nu hvorfor der ikke er et større label der ville have fat i dette famøse Black/Thrash band som blev dannet i 1988. Men nu er de så kommet på Metal Blade, og de er begyndt at give interviews med de store blade i Europa, så der er nok en del fans der siger adios til bandet. Der var allerede en del fans der forlod skuden efter deres forrige "Divine Blasphemies", da de der fik ny sanger i form af Satanic og jeg vil lige påpege, at jeg først er kommet med fra den sidste plade, da de for mig først der begyndte rigtigt at sparke røv og ham Satanic er bare for brutal. Sjældent har jeg hørt en så mega ekstrem stemme; der bliver skreget og growlet som bare fanden, altså en go' blanding af death og black i hans vokal. Musikken er så hel anderledes. Det er simpelthen regulær tysker Thrash fra 80'erne, på samme tekniske niveau som Kreator i deres "Extreme Aggression" periode. Lyden kunne heller ikke være mere 80'er agtig. Genialt, at der endelig er et band som dropper alle de moderne hjælpemidler. Det var der flere bands der kunne tage ved lære af, for jeg synes efterhånden de fleste produktioner lyder forbandet ens.

Men tilbage til Desaster. I forhold til "Divine Blasphemies" formår denne plade knapt at hitte 100 %. Der er lidt for meget fyldstof, men generelt er denne plade fyldt med 1000 vis af lækre thrash riffs og en total psycho af en sanger og en fin og præcis rytmesektion. Kan anbefales til alle thrash, black og death hoveder der ikke har forladt 80'erne endnu.