David Shankle Group - Ashes To Ashes

Ashes To Ashes

Genre:Heavy Metal
Antal numre:13

Hvis man er bare det mindste til power metal, er denne skive sgu' godt nok svær at komme udenom. Lad mig med det samme udråbe denne lille 64 minutters tonstunge metal-sag til et af årets absolutte albums. Som mange ved er David Shankle manden der svingede spaden i Manowar fra 1988-1995, men han nåede kun at medvirke på ét Manowar album, nemlig den klassiske "Triumph Of Steel" fra 1992. Det var blandt også ham der var med til at skrive Manowar's gåsehuds fremkaldende ballade, "Master Of The Wind". Alene det faktum indgyder jo til en vis portion respekt, og jeg kan med glæde sige at David Shankle atter har gjort det igen. For "Ashes To Ashes" er spækket til randen med guldklumper af allerypperste powermetal skuffe. Faktisk er det kun den afsluttende instrumentale "Voice Of Authority" der falder lidt udenfor. Men med en spille tid på 64 kvalitetsfyldte minutter, samt at video'erne til titelnummeret og "Calling All Heroes" også er inkluderet i pakken, ja så kan man sgu roligt sige man får noget for sine gryn her.

Et andet af pladens absolutte forcer, udover Shankle's eminente strengeleg, er vokalist Trace Edward Zaber's gudsbenådet stemme der virkelig løfter numrene op på det endelige mesterlige niveau. Jeg har aldrig hørt om manden før, og bandets biografi røber intet om mandens eventuelle tidligere musikalske bedrifter. At dømme udfra de medfølgende video'er er han nemlig ingen årsunge, og ligner en tættere på de 40 end 30. Til gengæld er nævnt at han er en prisbelønnet forfatter, der har skrevet et par bøger om den amerikanske borgerkrig - ikke lige et emne jeg personligt er ret stærk i, men måske andre kan nikke genkendende til hans navn derfra.

Pladen er produceret af intet mindre end Manowar's storskrydede bassist, Joey DeMaio, for Manowar's selvejet selskab, Magic Circle Music, men uanset hvad man måtte mene om Hr. DeMaio's larmende personlighed, kan jeg kun skamrose ham for at ha' signet DSG, og råder hermed folk til selv at tjekke bandet ud. Man kan via bandets hjemmeside downloade smagsprøver fra albummet, og endvidere tjekke et clip fra bandets video til titelnummeret.

Bestemt et must-have album, for alle fans af Manowar og US power metal generelt!