The Unspoken King

/ EMI · Udkom

Genrer:Deathcore, Death metal
Spilletid:47:07

Officiel vurdering: 4/10

Brugervurdering: 4/10 baseret på 2 stemmer.

Fuld smadder fra start af med pro-tools trommer, eller hvad? Bandet har været på banen siden '93, hvor de udgav demoen "Ungentle Exhumation", og sjovt nok er det eneste originale medlem trommeslager Flo Mounier. Teknisk set spiller bandet udmærket, men gode numre fatter de ikke at skrive. Det er for det meste bare en stor sovs, hvor f.eks. overgangen fra første nummer, "Worship Your Demons" til "The Headsman", nærmest går én helt hen over hovedet. Var det et break? – næ, det var skam et nyt nummer der satte ind. Jeg må dog gi' at bandet fyrer en max energi af, men først i tredje nummer, "Silence The Tyrants", løsner de lidt op og giver plads til åndedræt og andre kærkomne nuancer, som så fortsætter over i "Bemoan The Martyr". Undervejs i "The Unspoken King" finder man dog tiltag på sporadisk sammenhæng, hvor enkelte vokalspor og vellydende musikalske passager blandes acceptabelt, men ellers snakker vi tyk grød af intetsigende larm, som desværre dominerer denne udgivelse. Crytopsy magter ikke på "The Unspoken King" at lave fængende numre der holder hele vejen igennem, men de kan dælme spille hurtigt.