Feel Melt Release Escape

/ VME · Udkom

Genrer:Prog rock, Prog metal
Spilletid:59:30

Officiel vurdering: 4/10

Brugervurdering: 9,5/10 baseret på 2 stemmer.

Uha, her er jeg sgu godt nok sendt ud på dybt vand, der er så syret, at jeg ikke kan følge med længere. Denne udgivelse er simpelthen så flyvsk, og mangler fuldstændig noget der bare minder om en rød tråd, med mindre man tænder på lige netop dette. Debut aktuelle Anti-Depressive Delivery kommer fra Norge, og spiller en lige lovlig rigelig progressiv form for rock/metal, der ifølge biografien burde henvende sig til fans af King Crimson og Dream Theater. King Crimson er godt nok ukendt land for mig, men Dream Theater derimod er jeg jo rimelig tossi med – så jeg prøver lige et par (meget) lange spins til på anlægget... Men nej, det fungerer sgu ikke i mine ører. Bandet kan sagtens finde ud af at holde på deres instrumenter, men deres evne til at fange det gode nummer og dertil hørende melodi, kan desværre ligge på et meget lille niveau. Flink som jeg jo er, må jeg blot erkende at jeg nok ikke er rummelig nok til en udgivelse som denne.

Kommentarer (4)

SRFM

SRFM

Indlæg: 58

Det være et spørgsmål om

Det være et spørgsmål om anmelderens smag... Jeg har ikke hørt hele albummet endnu, men jeg har hørt tre af numrene på bandets hjemmeside, og det lyder rigtig, rigtig fedt! Hvis man kan lide Atrox, som bandets forsanger Pete Beck har været med i (på bas), så er dette afgjort et must - det er ikke halvt så syret som Atrox, men alligevel eksperimenterende på sin egen for mig aldeles spiselige måde! Jeg glæder mig...

SRFM gav Anti-Depressive Delivery - Feel Melt Release Escape 10/10.

tgp88

Tjah, jeg opfatter mig selv

Tjah, jeg opfatter mig selv som værende rimelig velbevandret i progressiv musik og jeg fandt godt nok aldrig rigtig ind til kernen af Atrox' - 'Orgasm'. Glæder mig alligvel til at få lejlighed til at tjekke det her ud.

Fyrsten

Indlæg: 181

Jeg er slet ikke klog nok til

Jeg er slet ikke klog nok til denne udgivelse. Jeg hører KUN Manowar ;-)

SRFM

SRFM

Indlæg: 58

Jeg har nu hørt hele CD'en,

Jeg har nu hørt hele CD'en, og jeg er generelt begejstret. Det her ligger mildt sagt et pænt stykke væk fra Atrox, selv om der kommer lidt hyperteknisk metalflair midt på pladen. Stilen er progressiv, kompleks og ganske original rock med lejlighedsvise stilelementer fra Alice In Chains, Last Crack, Mr. Bungle og rigtig meget andet, alt sammen pakket ned i et hammond- og moog-influeret format, der henleder tankerne på Procol Harum og måske tidlig Pink Floyd. Det er med andre ord en plade med en meget høj underlighedsværdi, indrømmet, men den vinder på gennemlytning og har et stort kompositorisk overskud. Synes jeg! :)