Papa Roach

Amager Bio, København S

Tirsdag aften tog jeg turen til amager, hvor amager bio slog dørene op for det amerikanske band Papa Roach + support. Jeg har haft æren af at opleve Papa Roach en gang før, da de i 2005 var opvarmning for Slipknot i den nu nedbrændte KB hal på Frederiksberg. Danske Franklin Zoo og britiske Glamour To the Kill var med som opvarmning, så der var grund til høje forventninger. Desværre overskyggede en særdeles klam episode et af disse bands performance, hvilket kan du læse om i anmeldelsen.

Franklin Zoo

Danske Franklin Zoo havde vundet en konkurrence, afholdt på nettet, og præmien var et opvarmnings gig for selveste Papa Roach. Bandet spiller en form for hard rock/grunge og gik på scenen til en næsten helt fyldt sal, hvilket bandet virkede lidt overraskede over. Franklin Zoo spillede ganske godt, dog en anelse for stille til min smag, men bandet gjorde hvad de kunne for at få gang i publikum. Til tider virkede de måske en smule for benovet over de mange fremmødte mennesker, men set i lyset af, at vi taler om et mindre dansk band, så var deres præstation godkendt. Dog ville jeg ønske at de lavede lidt flere temposkift i deres musik, hvilke ville sætte lidt mere gang i deres live optræden.
Alt i alt en ganske fin indsats af de danske drenge.
Min anmeldelseskarakter ender på:

7/10 kranier

Glamour To the Kill

Næste band på scenen var der britiske band Glamour To the Kill der spiller en blanding af Post-Hardcore og Metalcore. Salen var på dette tidspunkt helt fyldt og stemningen var fin blandt publikum da bandet gik på, men hold da op et overgearet band vi fik på scenen. Især forsangeren var helt ustyrlig og publikum fik da også af vide at de var fantastiske efter små 15 sekunder på scenen. Bandet spillede ganske godt og energien på scenen så ud til at smitte, for der var rigtig godt gang i amager bio. Bandet lød flere gange som en kopi af Kiss, hvilket man så kan have hver sin mening om, men sikkert var det i hvert fald at bandet leverede hvad der var forventet af dem, men desværre så knækkede filmen for guitaristen i sidste sang, da han sendte en snotklat ud over publikum. Ganske utilgiveligt at opføre sig på den måde og om det var stemningen der var steget ham til hoved skal jeg ikke kunne svare på, men det er bare en tand for klamt.
Havde det ikke været for denne omtalte snot klat så havde jeg givet bandet 8 kranier, men jeg kan slet ikke tolerere en så arrogant opførsel og resten af bandet burde smide denne guitarist ud af bagdøren hvis man spurgte mig.
Min anmeldelseskarakter ender på:

1/10 kranier

Papa Roach

Da amerikanske Papa Roach gik på scenen var det samtidig starten på et sandt festfyrværkeri af fede sange, eminent stemning og et band der gav en opvisning i hvordan man performer live.
Bandet var tændt fra starten af og leverede, som setlisten viser, et overflødighedshorn af fede sange. Publikum var helt tændt og der var alt hvad hjertet kunne begære denne aften. Bandet sørgede for den fede musik og publikum var i den grad med til at levere en fest sjældent set i amager bio. Der var konstant mosh pit oppe foran scenen, crowd surfing og et par wall of death blev det også til i løbet af koncerten.
Lyden var noget nær perfekt indstillet og bandet spillede tight og lige på. Ikke noget med at strække tiden men unødvendige lange taler eller soloer, næ vi fik præcist det man kunne ønske sig af et band som Papa Roach. Masser af musik fyldt med energi nok til at forsyne det meste af København denne aften.
Forsanger Jacoby Shaddix var virkelig i hopla og styrede slagets gang med elegance og så kronede han aftenen af med en tur ud blandt publikum.
Bandet sluttede aftenen af med tre ekstra numre i form af deres nok største hits "Getting Away with Murder", "Dead Cell" og "Last Resort" hvor især det sidste fik salen til at gå fuldstændigt amok.
En super fed aften i selskab med et af verdens bedste nu metal band var slut og jeg kan sige at jeg håber at komme til at se Papa Roach live igen i fremtiden.
Min anmeldelseskarakter ender på:

9/10 kranier

Setliste:
BurnSilence Is the EnemyBlood BrothersGive Me Back My LifeBetween Angels and InsectsWhere Did the Angels Go?ForeverLeader of the Broken HeartsStill Swingin'Born with Nothing, Die with EverythingScarsLifeline...To Be LovedGetting Away with MurderDead CellLast Resort