Kiss - Forum Horsens - 9. maj 2017
Kiss, samlet på scenen 9 maj 2017

Kiss

Forum Horsens, Horsens

Pretty Maids

Pretty Maids

Endnu en gang er det de danske gentlemen i form af Pretty Maids, som trak det længste strå. Og så var det ikke engang sådan, at det var en af de herrers bedste optrædener (overhovedet), men set i skyggen af, hvad der efterfulgte dem, var det en ganske glimrende performance fra de danske mænd. De forstår at fange publikum, og deres spil på scenen er ganske fornøjeligt at se på. Jeg manglede dog et par af det gode, gamle Pretty Maids, da bandet hovedsageligt havde valgt at spille en del af deres nyere (fra de sidste 15 år), og da de tilmed valgte at spille et så legendarisk nummer som “The Wall” med Pink Floyd, tabte de mig lidt. Men de kom da igennem det. Dog virkede det hele lidt forjaget og hurtigt overstået, men måske var det for at gøre plads til aftenens hovednavn. I min verden kunne Pretty Maids dog godt have spillet noget længere for fornøjelsens skyld. Personligt ser jeg frem til at møde de danske drenge i Tyskland til sommer, når de gæster Headbangers Open Air.

7/10

Kiss

Lige på, Kiss Horsens 9 maj

Det var med den tanke, at jeg forlod Forum tirsdag aften, for på alle tænkelige måder var Kiss en skuffelse af dem, man ikke møder mange af. Bevares, sceneshowet var da gennemført med blod, en flyvende bassist og fine kostumer… problemet var bare, at det var det samme som i 80’erne, og der var intet nyt under solen. Det var de samme klichéer, som Kiss blev kendt på tilbage i deres storhedstid, og ærligt så virker det ikke mere. De fire mænd prøvede ihærdigt at fylde scenen ud, men desværre druknede de i deres egen storhed denne aften i det jyske.
Allerværst var dog den piben, som vi blev “underholdt” med mellem de forskellige numre, da Paul Stanleys stemme vel efterhånden kun kan betegnes som brugt, gammel og slidt, men med så mange år på bagen, som han har, er det dog stadig med en hvis respekt, man alligevel forsøger at lytte til, hvad han siger.. Dette var dog ret svært, da det mest af alt lød som en kat, der bliver trukket i halen samtidigt med, at nogen kører neglene ned ad skoletavlen. Og det blev bestemt ikke bedre under numrene, som indimellem næsten var uigenkendelige. De få publikummer, som Forum havde besøg af, var delt op, så halvdelen stod på gulvet og forsøgte at give Kiss noget at huske Danmark for, mens den anden halvdel valgte at sidde på tribunerne eller stå i baren. Alt i alt en aften hvor Kiss gæstede Danmark, men ikke en aften som er værd at huske.

3/10