Whitesnake - Good To Be Bad

Good To Be Bad

Genrer:Hard rock, Rock
Spilletid:59:22

Brugervurdering: 8/10 baseret på 1 stemme.

Hvem havde troet at primadonnaen, David Coverdale, nogensinde skulle smede endnu et klassealbum? Fandeme ikke jeg, og dermed tog den aldrende trusse tyv sgu nok røven på de fleste af os semiglade ’Whitesnakers’, der netop lod tvivlen komme først. For på "Good To Be Bad" viser den gamle charmør, at der stadig er liv i drengen, og at rock ’n' roll ingen alder har – når blot talentet og den åbenlyse energi er til stede, hvilket heldigvis er tilfældet her. Godt nok lægges der sløvt ud med den gumpetunge og lettere flade "Best Years", men i den efterfølgende "Can You Hear The Wind Blow" ser tingene straks lysere ud, og i "Call On Me" er man ikke i tvivl. Whitesnake ER tilbage, og det kan man udover D.C. også takke den eminente guitarist, Doug Aldrich for. De to har nemlig i samarbejde kreeret pladens i alt otte rock numre og tre ballader, som jo bare skal være der. Uden balladerne var det jo ikke et rigtigt Whitesnake album. Mange gode folk har været henover siden Bernie Marsden, Micky Moody, Neil Murray og Dave "Duck" Dowle tegnede første del. Vi kan med rette nævne navne som Vandenberg, Vai, Sarzo, Aldrigde, Campbell osv., men med den nye besætning bestående af Aldrich, Reb Beach på guitar, Uriah Duffy på bas, Timothy Drury på keyboards og Chris Frazier på trommer, er Whitesnake anno 2008 blevet noget så revitaliseret at navnet stadig er et stærkt kort på den store rock scene. Et virkeligt flot comeback album, der bestemt har været elleve års ventetid værd. Håber de fortsætter de gode manér henover sommerens kommende koncerter.