TNT - My Religion

My Religion

Genrer:Heavy Metal, Hard rock
Spilletid:44:40
Antal numre:13

Så er de norsk/amerikanske dynamitdrenge fra TNT atter tilbage, med dette deres ottende studie album "My Religion". Der lægges flot ud med den fede "Invisible Noise" der gynger godt og nok skal begejstre bandets fans, og samtidig kan man konkludere at Tony Harnell fortsat hører til i toppen af vokalister indenfor denne genre. Der er masser af saft i stemmen og han formår at komme helt op, uden det lyder plat og skabet. Det hele lugter herligt af firser storhed og der er da heller ikke sparet på de svulstige arena omkvæd, men det lyder stadig friskt og energisk. Dette skyldes at "My Religion" består af en række afvekslende numre der fint supplerer hinanden – og ja, vi slipper såmænd heller ikke for de obligatoriske ballader, men det ser jeg heller ikke noget problem i. Bandet kan nemlig hver især deres kram, så det eneste jeg savner er egentlig manglen på lidt mere fart over feltet, da det kunnet ha’ peppet det lidt op med noget dobbeltpedal hist og pist. Men hvad fanden, grundlæggende er det her jo heavyrock, og man må lade dem at de har gjort det godt. Jeg synes titelnummeret har en del Skid Row over sig, og desuden minder vokalen lidt om Drew Hart (på Vanderhoof’s "A Blur In Time"). "Lonely Nights" minder i melodi og stemning som en kloning af hedengangne Skagarack og Modern Talking. "Give Me A Sign" ruller godt derudaf, og man hører især på dette nummer hvor meget Tony Harnell mestrer med sin stemme. "Perfectly" er den typiske ’højthår’ ballade som hverken gør fra eller til, men generelt må jeg sgu sige at TNT har begået en skive som de både kan være bekendt overfor dem selv og deres fans. Til slut kan det nævnes at Ronni LeTekro og Tony Harnell selv har produceret skiven, og har fået vores egen Tommy Hansen til at mixe det færdige resultat.