Sceptic - Unbeliever's Script

Unbeliever's Script

Genrer:Death metal, Death metal
Spilletid:47:30

Polen er nok en af de største bastioner i Europa indenfor Death Metal, bands som som Vader og Decapitated har gjort at vores østlige naboer for alvor har gjort sig bemærket verden over. Sceptic er et band som i hvert fald også fortjener denne chance, for selvom om man ikke spiller helt den samme stil som de fleste polske bands, har bandet fuldt ud potentiale til at blive til noget stort. Musikken man spiller minder forbandet meget om det Death lavede på plader som "Individual Thought Patterns" og "Symbolic", og eftersom Chuck er gået til de evige jagtmarker er det kun godt. Især guitarist Jacek Hiro er virkelig en virtuos på de seks strenge, soloer og sindssyge riffs vælter nærmest bare ud af ham. Det eneste ved Sceptic som adskiller dem fra originalerne fra Florida er, at rytme afdelingen går lidt mere straight til værks, men en Steve Digiorgio eller Sean Reinert vælter jo heller ikke bare sådan ud af skyerne. Sangene bevæger mellem de hurtige riffs og de stille drømmende passager, desuden arbejder man med mange fede progressive indskud der ikke står tilbage for bands som Opeth. Eneste mindre mangel ved pladen er den lidt for tørre produktion, der ikke rigtig imponerer én, da den minder lidt for meget om et bedre demo, men polske studier er sikkert heller ikke konkurrence dygtige med de skandinaviske. Bandets tredje album er dog klart værd at checke ud for enhver der begræder tabet af Chuck Schuldiner, eller bare er vildt med den tekniske afdeling af dødsgenren.