Red Warszawa - Return Of The Glidefedt

Return Of The Glidefedt

Genrer:Heavy Metal, Rock
Spilletid:51:40
Antal numre:14

Brugervurdering: 10/10 baseret på 1 stemme.

Jeg kan huske da bandets debut udkom. Det var sjov og det perfekte soundtrack til en fest eller en omgang lobotomi. Da efterfølgeren "Skal vi lege doktor" udkom, var det stadigt sjovt og ligeså åndsvagt som før. Med de efterfølgende plader var det ligesom om at sjoven var ved at gå af ballonen, især den ultra overflødige live plade er der ingen der har brug for. Bandets nyeste udspil piller ikke ved min holdning om, at bandet skulle have stoppet mens legen var god efter deres anden plade, men der åbenbart nogen der stadig har brug for den debile blanding af lumre tekster og skoleorkester metal. Bandet begynder efterhånden at minde mig om de tyske fun punk bands A.O.K og JBO som jeg aldrig har kunnet udstå, da de minder mig om metalliseret version af gamle drukviser og andet slemt fra Schlager verdenen.

Desuden er smukke Jens, Heavy Henning og følge denne gang begyndt at proppe politiske budskaber ind i teksterne, hvilket i min verden ikke passer sammen med et satirisk band som de selvudnævnte Polsk Punkere/nordøst–europæiske styrt- metallers her praktiserer. Især irriterende er den Rammstein-agtige Skinboy og halv coverversionen Metadon mix fra Maribo, som bare bliver til en pestilens efter få sekunder. Én ting skal bandet dog have ros for; denne gang har man da øvet sig inden man gik i studiet, og den musikalske side er da meget bedre end normalt, men problemet er bare hvem fanden der køber en Red Warszawa skive på grund af musikken? Nej vel.