Morbid Angel - Heretic

Heretic

Genrer:Death metal, Death metal
Spilletid:52:25
Antal numre:14

Efter den dog lidt skuffende "Gateways to Annihilation", havde jeg set frem til et mere gammeldaws Morbid Angel album i stil med "Domination" eller "Covenant". Men så mange plader gad Hr. Azagthoth og hans engle ikke at gå tilbage, i stedet har man lavet en tvilling til 1998's "Formulas Fatal To The Flesh". En ting de to har til fælles er de noget overflødige instrumental numre, som for det meste bare består af en masse mærkværdige keyboard og guitar lyde. Eneste interessante af disse numre er den passende kaldte "Drum Check", som har en Pete Sandoval der virkelig giver hans tønder en på trynen. Noget andet der minder om "FFTTF" er den lidt grumsede produktion, som til tider har det med at være lige en kende for transparent, men det er selvfølgelig en smagssag. Men inden jeg brokker mig for meget skal det dog siges at der stadig er en masse godt at finde på Heretic, bl.a. den måske downloadede "Enshrined By Chaos", som er Morbid Angel som man kender og elsker det. Desuden har man i nummeret "Praise The Strength", et lille Megadeth riff som virkelig lyder fedt i sit Death Metal korset. Numrene har det også som på alle Morbid Angel plader med at veksle mellem det rasende og det rigtig slæbende, hvilket må siges at være bandets kendetegn og som har påvirket millioner af andre bands verden over. Men med det lidt magre sangudvalg kan det ikke blive til mere end et lille 7 tal.