Miracle Master - Tattooed Woman

Tattooed Woman

Genre:Hard rock

Super potent hard rock fra dansk/tyske Miracle Master.

Da det tyske hard rock-band Pump for nylig stod og manglede en ny forsanger, faldt valget på danske Oliver Weers. Med den nye sanger er tavlen visket ren, og navnet er blevet skiftet til Miracle Master. Tattooed Woman er kvintettens første udspil.

Nogle vil måske kunne huske Oliver Weers fra en af de første sæsoner af X-factor; En stor fyr træder ind foran dommerne, synger en kraftfuld omgang powermetal-klassikere hvorefter Thomas Blachmann proklamerer: "Jeg er ikke så meget til rock - den her må I andre afgøre..." Weers var med et godt stykke hen ad vejen, og selvom han ikke formåede at komme med i de famøse liveshows, fik han slået sit navn fast i danske rockkredse. Nu er han forsanger i Miracle Master, og det er et af de tilfælde, hvor band og sanger er et perfekt match! Med enorm fylde og et imponerende register besidder Weers en af de vildeste stemmer inden for denne genre. I forgrunden for et brandhamrende godt band er her tale om et af de slags match, der med øjeblikkelig virkning giver lytteren lyst til at bælle whiskey i store mængder (på den gode måde, vel at mærke…) Virkemidlerne er egentlig meget simple, idet der absolut intet nyt er under solen. Stærke riffs, ørehængende hooks og en rytmesektion, der er strammere end Jon Bon Jovis bukser udgør fundamentet for Miracle Master, der har en fest uden lige på hvert eneste nummer. Ballader er der ingen af, og selvom det afviger en smule fra normen at fravælge dem, så er Tattooed Woman et uhyre velproduceret brag af en heavy rock-plade, der på ingen måde slingrer fra sin stilsikre kurs undervejs. Vi er stilmæssigt ikke så langt fra Whitesnake og den slags heavy/hard rock, så på den vis er det hørt tusind gange før - men det hele udføres med en imponerende energi og et satans potent drive, der absolut gør det værd at bruge tid på.

Nyt og banebrydende? Overhovedet ikke. Det er hørt masser af gange før. Men sjældent så godt skruet sammen. Og lad mig lige fremhæve Oliver Weers en gang mere - han synger helt sublimt fedt!! Selv hvis man stak ham et middelmådigt band, ville han stadig kunne trække helhedsindtrykket markant op.

Trackliste: 1. Come Alive 2. Fly Away 3. Stay With Me 4. Forgive Yourself 5. Miracle Masters 6. Will To Survive 7. Why Religion 8. Tattooed Woman 9. Highway To Heaven 10. Tear Down The Walls 11. We All Touch Evil

Highway to Heaven - Riffs, rock og rå power!