Evil Masquerade - Welcome To The Show

Welcome To The Show

Genre:Power metal
Spilletid:45:50

Evil Masquerade kalder selv deres stil for teatralsk metal, hvilket da også er meget passende med alle de finurligheder der gemmer sig i musikken på "Welcome To The Show", men ellers lyder det i mine ører som et godt mix af Royal Hunt, Space Oddyssey og Blind Guardian - og det er der jo ikke noget at sige til når man ser på hvem der medvirker på albummet. Bandet består af kompetente folk med en fortid indenfor dansk metal, nemlig forsanger Henrik Brockmann (Royal Hunt), trommeslager Dennis Buhl (Sinphonia), bassist Kasper Gram (Wuthering Heights, Manticora), samt den svensk fødte guitarist Henrik Flyman (Moahni Moahna, Zool, Wuthering Heights). Bandet har netop udgivet deres debut på italienske Frontiers, og at dømme ud fra diverse anmeldelser ser det ud til at Evil Masquerade har fået sig en rigtig god start på tilværelsen ude i det store udland, og det forstår man godt, da "Welcome To The Show" snildt kan bide skeer med de store drenge i udlandet. Albummet virker generelt gennemført og numre som "Harlequin", "But You Were Smiling", "Children Of The Light" og titelnummeret, viser med al tydelighed at gutterne her har fat i den lange ende. Eneste minus er den til tider lidt for voldsomme brug af keyboard der godt kan have en tendens at overdøve selve numrene enkelte steder. Forklaringen herpå skyldes sikkert at pladen gæstes af tangent onanister som Mats Olausson (Yngwie Malmsteen), André Andersen (Royal Hunt) og Richard Andersson (Majesty, Time Requiem, Space Oddyssey) – med garanti et par entusiastiske drenge der kan være svære at tæmme. Endvidere kan visse af numrene også minde lidt rigeligt om hinanden, men alt i alt er det bestemt en fed skive de her har fået smidt på gaden.