Diotima - Introspection

Introspection

Type:Demo
Spilletid:23:49
Antal numre:4

Diotima hed førhen Samp, men trods det mere heavie navn er det i virkeligheden mere nyere alternativ rock af den slags jeg ikke har det store kendskab til, men nu har Diotima vel også til hensigt at lyde mere som dem selv end Dio. Der er mange skift i musikken, hvilket som sådan er fint nok, idet bandets numre varer mellem 5 - 6,5 minutters tid. Problemet er bare, at jeg ikke helt fanger bandets røde tråd, og de fire skæringer på denne demo smelter nærmest sammen til et langt track på knap 24 minutter. Diotima har mange gode tiltag og momenter i musikken, så jeg håber at de næste gang vil gøre brug af en producer i et mere etableret studie til at redde trådene ud, og på mere delikat vis definere lyden. Jeg er godt klar over at midlerne er begrænsede og at de ikke skal lyde som Symphony X, men hvis lyden blev forbedret og de måske eksperimenterede med lidt flere tiltag i produktionen, tror jeg sgu at Diotima kunne skabe sig et mere brugervenligt produkt. Kreativiteten og intensiteten fra øvelokalet i bunkeren i Aarhus, når aldrig rigtig frem i mine ører, og det siger jeg ikke for at lyde som en gnaven kamel, men på baggrund af at man lettere mister overblikket hvis man ikke har lavet en ordentlig slagplan for hvad man vil med sin musik. Som udøvende musiker bør man tænke dobbelt, og stille sig selv spørgsmålet, om man vitterligt selv gad bruge 150 dask på 10 numre med sig selv. Man skal med andre ord konkurrere med de store kanoner, og huske på at konkurrencen derude er hård og ubarmhjertig. Jeg fortrækker stadig drengenes sidste Samp EP, som Tue Madsen i øvrigt lavede lyd på.