Crystal Ball - TimeWalker

TimeWalker

/ VME · Udkom

Genrer:Power metal, Heavy Metal
Spilletid:44:18

Schweiz har en ganske god heavy/hard rock scene, og nok bedre end mange måske aner - det er i hvertfald min holdning. Pure Inc., Shakra og Krokus er bare nogle af disse, og føj ind under den gode kategori også bare Crystal Ball. Bandet udgav i 1999 deres debut, og er nu aktuelle med det femte i rækken. Udfra hvad jeg kan tyde mig frem til har bandet altid bevæget sig rundt i den samme stil og det gør de sgu udemærket, omend de ikke bringer noget egentlig nyt med sig under solen. Det er solidt håndværk fra start til slut med melodien i højsædet, uanset om vi snakker hardrock sager som i "He Came To Change The World" og "Sensational" eller mere powermetal orienteret baskere som "Digital World" og "Fallen From Grace". Som Keitel rigtig nok skrev i sin anmeldelse af det forrige album, "Hellvetia", er der visse ligheder med Pretty Maids - både hvad angår musik og vokal, men jeg synes nu generelt at Pretty Maids lige er en mærkbar klasse over. Som sagt gør Crystal Ball herpå dog en god figur, men "Time Walker" stikker bare ikke nok ud fra mængden, og vil derfor lide skæbnen at glide med strømmen. Men hvis dit hjerte banker stort for melodisk power/hard rock/metal, bør du da klart fiske denne udgivelse op. Den er da bestemt nogle lyt værd, og så kan du jo selv vurdere om den er langtidsholdbar nok til at bruge 150 spir på. Måske er karakteren 6/10 rimelig (men alligevel nok lidt fedtet), for på en god dag fortjener "Time Walker" 7/10 - og idag har været en god dag.