Born From Pain - In Love With The End

In Love With The End

Genrer:Hardcore, Metalcore
Spilletid:34:23

Well.. De hollandske hardcore gutter i Born From Pain har så sandelig været et fantastisk bekendtskab for mig lige siden de i 2003 genudgav deres første album, "Reclaiming The Crown". Da de så kort efter udgav deres andet album "Sands Of Time", var jeg helt i trance. Det var godt nok længe siden mit anlæg havde fået et så brutalt lag musikalsk tæsk. Nu er det altså blevet tid til det tredje album fra Born From Pain, og selvom der ikke er sket de store forandringer, så må jeg desværre sige, at der er et par negative iblandt.

Først og fremmest har Born From Pain skiftet fra det hollandske pladeselskab Gangstyle Records, til det noget større selskab, Metal Blade. Det må jo siges at være et plus, at de nu er på et større selskab. Men desværre kan jeg ikke holde de negative ting tilbage længere: Noget at det jeg elskede ved de to forrige albums, var den brutalitet som bandet udtrykte gennem musikken. Og det vil da være at lyve, hvis jeg sagde, at musikken ikke er brutal længere, men der er blevet længere imellem de virkelig vrede numre, hvor man rigtigt kan føle aggressionerne. Dog er et nummer som "Judgement" en lille perle, som sagtens kan følge med den gamle stil. En anden ting som generer mig ved "In Love With The End", er de soloer som Born From Pain har valgt at have med på det nye album. De meget lyse soloer passer simpelthen ikke sammen med deres ellers så beskidte hardcore.

Nu er "In Love With The End" jo bestemt ikke et dårligt album. Faktisk er det et ret fedt album som bestemt bør have sin plads hjemme i reolen, ved siden at de to forrige vel at mærke.