Ruinside - The Hunt

The Hunt

Genrer:Thrash metal, Heavy Metal
Antal numre:13

Det finske band Ruinside er ude med deres første skive The Hunt. Jeg kendte ikke bandet, da jeg første gang lyttede til skiven, og det var umiddelbart svært for mig at definere genren, for på den ene side, var der meget powermetal touch over vokalen, men samtidig var skiven noget tungere med brug af dobbelt pedaler, hurtige riffs og en tider growl lignende anden vokal på et par numre. Det viser sig også, at bandet selv kalder sig for et melodisk trashmetal band med en clean vokal Den cleane vokal giver et mindre aggresivt udtryk, end hvad der ellers er normalt indenfor trashgenren. Derudover er der flere steder også tilsat violin og cello, som igen er med til at give et andet musikalsk udtryk end den normale trashstil. Derudover gør bandet også brug af flere melodiske elementer, hvilket fungerer rigtig godt. The Hunt fra Ruinside er et ganske godt førstegangsudspil, og med en mere melodiske tilgang til trashen har Ruinside ramt noget, som der er store fremtidsmuligheder i. Hvis man er til trashmetallen, skal man lige vende sig til vokalen, da den er meget anderledes, end hvad man normalt høre. Det eneste, som jeg har af kritik er, at numrene kan klandres for ikke at være cathcye nok. Selvom jeg har hørt albummet igennem et par gange, er der umiddelbart ingen af numrene, som har sat sig fast. Der er ingen rigtige ørehængere, og skiven forsvinder hurtigt ud af erindringen, så snart den er færdig.

Trackliste: 01. The End (intro) 02. Shower Of Accusations 03. Beware 04. Hunters Of Divine Society 05. Witch Hammer 06. Hide-And-Seek 07. Labyrinth Of Silence 08. Wounded And Defeated 09. Within Hammer And Tong s10. Beleaguered 11. T.O.R.T.U.R.E. 12. Forced Confession 13. Burst Into Flames

Her er Shower Of Accusations: