Skullclub

High Voltage, København

Med sømandshymner betræder Skullclub High Voltage med fart over feltet som man efterhånden meget sjældent ser. Det er desuden også første gang jeg ser i band der har publikum i sin hule hånd efter blot et enkelt nummer.

Når man spiller en genre som Skullclub nærmest er ene bruger af, så ved man også at festen starter når drengene går på scenen og først slutter langt ude på morgenen. Det er bestemt heller ikke en undtagelse i dag. Med et stort sørøverflag som bagtæppe lægger bandet for dagen at ingen bliver efterladt skuffede hvis du er til rottepis, punk rock og ubeskrivelig beskidt sprogbrug. Når vi ligger fra land med denne musikalske skude, bliver vi skubbet igennem sange om kontanthjælp, elefanter på en mandag og hvad der sker hvis du lægger dig ud med kranie klubben. Der er midlertidigt heller ingen der undres ved at bandet tager hjemmebrændt og sprit med på scenen som flittigt bliver delt ud til publikum. Se dét er sådan man skaber en fest.

Skullclub har to EP’er samt en demo i bagagen og det er også dem som vi får en smagsprøve på. Eller, faktisk fik vi sparket numre lige i sylten med en oprigtig energi og glæde fra bandet. "Energi" må være det ord der kendetegner hele koncerten, og bandet i særdeleshed. Der var spilleglæde og energi i en grad som jeg ikke har set i lang tid. At der ikke er flere der har fået øjnene op for dette band og kommet denne aften er mig en gåde. Men som bandet selv udtrykker det, så er det måske ikke alle der forstår Skullclub. Alle dem der hár forstået hvad det hele handler om, er jeg ikke tvivl om har haft en fantastisk aften i selvskab med bandet.

Jeg har en klar tiltro til at de her drenge nok skal nå langt ud i det danske land. De har det mange bands savner. Nemlig en uovertruffen fornemmelse for hvad der virker, og hvad der ikke virker. De har trukket elementer fra det hårde liv, punk rock, sømandsviser og pirater - og koger det hele ned til det de leverede i aften. Energisk punk rock der føles som en møgbeskidt støvle i ansigtet.

VI KLYNGER DEM OP !