Wildestarr - A Tell Tale Heart

A Tell Tale Heart

Genrer:Power metal, Heavy Metal

Officiel vurdering: 3/10

Wildestarr er et melodisk power metal band fra Californien med en kvindelig forsanger, London Wilde. Derudover består bandet af guitarist/bassist Dave Starr (Wilde og Starr – hvis I forstår sådan en lille én) og trommeslager Josh Frazer. A Tell Tale Heart er, fortæller bandet, inspireret af Edgar Allan Poes værker. Dette er et sikkert tegn på god smag, men det er ikke en garanti, måtte jeg sande, for et vellykket album.

Forsanger London holder sin vokal i de meget høje toner, og det bliver desværre ret irriterende i længden. De sjældne gange hun synger lidt dybere, er det dog virkelig godt. Flere gange troede jeg at guitaristen sang med, men hun kan simpelthen bare bevæge sig ned i meget dybe tonelejer, hvilket bestemt er et plus. Rent musikalsk er der meget kliché over albummet, og det virker lidt ustruktureret, fordi det det meste af tiden er meget rodet. Under alt dette er det dog ret melodisk og har sine moments of glory, men det kommer bare ikke til sin ret. Den halvsmadrede, rå produktion gør desværre heller ikke noget godt for albummet. Med hensyn til genren er der heller ikke meget melodisk power over det, vi er snarere ovre i heavy metal med enkelte elementer fra power og andre genrer.

De fleste sange er relativt gode, men lytteren får ikke tid til, bare engang imellem i løbet af albummet, at slappe af til en stille passage eller en sang der ikke er helt så meget gang i som alle de andre. Dermed er A Tell Tale Heart ret uvarieret. Men har du intet imod kliché-metal er Wildestarrs album her da ganske givet et forsøg værd.

Wildestarr selv har ikke lagt videoer af de nye sange på facebook endnu, men du kan høre hele albummet på deres hjemmeside, wildestarr.com.

1. Immortal
  2. Transformis Ligea