Suicide Angels - Division Of Blood

Division Of Blood

Genre:Thrash metal

Brugervurdering: 8/10 baseret på 1 stemme.

Græske Suicidal Angels spiller thrash, som det skal spilles og altid er blevet spillet

Definitionen på lyden af thrash

Der er meget, der ikke rigtigt lykkes i Grækenland. Dårlig økonomi og dårlig håndtering af flygtninge for at nævne nogle få ting, men én af de ting, som gør sig godt, er Suicidal Angels. Bandet er ude med deres sjette fuldlængdealbum, siden bandet blev dannet tilbage i 2001. De spiller kompromisløs thrash metal som deres store forbillede, Slayer. Albummet har alt, hvad man kunne forvente, helt ned til lyden, teksterne og artwork. Det skriger af thrash – så meget, at det næsten bliver for meget af det gode. Der er intet nyt under solen på denne front, men er det godt eller skidt?

Energisk og råt album

Det tunge skyts bliver taget i brug fra start med nummeret ”Capital Of War”, som følger thrash-formlen ned til mindste detalje. Det er et hurtigt nummer med forskellige temposkift, lækker spade og den velkendte trommerytme. Det er lige, som man kender det, og som vi gerne vil have det. Der bliver skruet ned for tempo og rytme i nummeret ”Division Of Blood”, men der bliver ikke gået på kompromis med den rå thrash-lyd og den hæse vokal, som på omkvædet får dig til at kaste hænderne i luften og skråle med på ”Division Of Blood”.

Der er variation på albummet i form af forskellige temposkift, men der følges den samme røde tråd hele albummet igennem. Det er tydeligt, at der er hentet meget inspiration fra idolerne i Slayer og Kreator. Det bliver meget tydeligt på nummeret ”Set The Cities On Fire”, der lyder som en nyere version af Slayers ”Angel Of Death” med dens solostykker og opbygning. Selv produktionen kunne være fra 1986, og det er på den fede måde. ”Of Thy Shall Bring The Light” er også et godt eksempel på et lækkert tungt, midt-tempo-nummer. Vokalen på albummet er overbevisende og skærer godt igennem.

Men når man har hørt albummet et par gange, så får man den oplevelse, at det hele forsvinder lidt i mængden. Der mangler simpelthen et eller andet, der får det her album til at skille sig ud. Det er en gedigen og rå omgang thrash fra start til slut, men det flyder ud i pølen af regnende thrash-blod.

Der mangler ikke noget, og det er problemet

Der er slet ingen tvivl om, at man vil kunne lide det her album, hvis man er fan af thrash metal, men vil man elske det? Nogle vil nok. Det er et super lækkert album, som kæler for alt, hvad man kender fra genren og tager det bedste fra alle de gamle garvede drenge. Men alt det har man jo ligesom hørt før, og hvis man vil høre Slayer, så hører man jo bare Slayer. Håndplukker man sangene i ny og næ, så står de godt, men som helhed tror jeg ikke, det kan skille sig ud fra mængden. Det får 7 kranier, fordi det er et rigtigt lækkert album, men som skal gøre noget ekstra og uvanligt for at vippe de garvede drenge af tronen.

1. Capital Of War
  2. Division Of Blood
  3. Eternally To Suffer